Svar på #107
Ewis skrev 2008-09-04 09:41:41 följande:
ÄR det någon som har tips och ideér på inslagning av paket, kanske tom. har bilder som ni vill visa mig!?
Klistermärken i form av guld- och/eller silverstjärnor är fint att dekorera enfärgat papper med. Köp flera olika storlekar för finast effekt.
Lack är klassiskt och svårslaget, men det kan vara lite klurigt att få till riktigt snygga stämplar.
På tal om stämplar så finns det väldigt fina vanliga stämplar med olika färgdynor att köpa lite varstans. Vet inte var våra kommer ifrån ursprungligen, men de har hängt med ett tag. (Stjärna, hjärta, gran, polkagrisstång och gris)
Jag brukar experimentera med paketsnören när jag slår in. Vissa paket får klassisk omlott-korsning, andra får många varv bara på en ledd eller en ensam rosett gjord av flera olika färger etc. Förra året lärde jag mig att liksom "väva" ihop paketbandet på framsidan. Har tyvärr ingen bild, men det blev jättefint! Ska försöka upprepa konststycket i år, med olika färger. Prova nya saker, och hämta inspiration av duktiga affärsbiträden.
Ett tips jag hörde häromdagen är att köpa ett origami-kit och vika små hjärtan och stjärnor att skriva på istället för etiketter.