Inlägg från: Heleri |Visa alla inlägg
  • Heleri

Vi som älskar julen!

Hej!
    Hoppar in här och hoppas hinna med att läsa allt. Jag sitter som bäst och broderar en julklappskalender till sonen. Har ni förslag på småsaker som passar i paket till den kalendern som en 2½-åring ska få?

• Heleri
    Zondra skrev 2008-09-01 20:07:54 följande:
    När min son var 3 år så fick han en bondgård på julafton i sin kalender. Djuren hade jag slagit in i småpaket så dem fick han innan, blandat med annat smått o gott. Vet inte om det passar en 2 1/2 åring men det är i alla fall ett litet tips :)
    Det hade varit perfekt om han inte redan fått en fin hemsnickrad bondgård av sin farfar
  • Heleri
    Zondra skrev 2008-09-01 20:15:27 följande:
    hehe okej där ser man. Hemmasnickrat är iofs charmigare i vilket fall som helst Men det finns ju andra större leksaker man kan köpa med mindre tillbehör till...pirakskepp o allt möjligt...eller det är kanske till större barn?Vet inte själv vad jag ska ha i kalendern i år, men jag förstår ju nu att det är dax att börja klura på det :)
    Ja precis, man vill ju inte sitta där och slita sitt hår i förtvivlan varje dag för att man måste skaffa fram något till kalendern varje dag i december
  • Heleri

Jag har påbörjat en länklista med julrelaterade länkar, hjälp mig att samla alla bra länkar där som dyker upp här i tråden så blir de lätta att hitta och hänvisa till

• Heleri

Jag beställde också jultidningar igår, det kom två olika säljare och jag kan ju bara inte stå emot, så jag köpte av båda!

• Heleri

Jag har i flera år letat efter en liten tomte som åker skridskor. Jag vill ha en utanför pepparkakshuset nämligen! Om någon hittar en skridskoåkande tomte (eller annan julig varelse) får ni gärna hojta till!

• Heleri

Vi funderar på att åka ner till Göteborg en helg och gå på Lisebergs julmarknad, någon som varit där och kan berätta om det är värt att åka dit?

• Heleri

Efterlyser igen!
    Jag skulle gärna vilja ha en tomte (eller annan julig varelse) som åker skridskor. Storleken ska passa till ett pepparkakshus. Har någon sett något dylikt så hojta gärna till! Jag gör väl efterlysningen med jämna mellanrum så kanske jag får napp till sist

Svar på tråden Vi som älskar julen!