Inlägg från: Sanna SDFS |Visa alla inlägg
  • Sanna SDFS

Vi som älskar julen!

Ännu en julälskare, man längtar ju inte mindre heller när man läser denna tråden. Redan hittat massa små tips för en ännu mysigare jul.

Men neeej, nu inser jag att min lilla "kom ihåg"-lista är borta! Ska ligga här vid datorn men den har nog sambon städat bort...kommer ihåg pyjamas & bok kvällen innan & tomtepar som dyker upp på nya ställen varje morgon iaf Och ett recept har jag skrivit ner på en annan lapp som ligger kvar

Angående lite höstpynt, jag och min äldsta son (2år & 8mån) plockade massa fina färgglada löv häromdagen & skulle hem och göra en hösttavla. Väl hemma ville han inte längre så det var bara till att slänga

* SIGGE 06 01 12 * MORRIS 08 01 03 *
  • Sanna SDFS

Vi pyntar också den första advent, luciagrejer dan/kvällen innan lucia & granen pyntar vi tredje advent. Sen tar vi bort allt nån dag innan nyår, då brukar vår gran barra ordentligt Sen har vi två söner som fyller år i början på januari & vill då ha allt sånt borta så det finns plats för mer barnkalasaktigt.

* SIGGE 06 01 12 * MORRIS 08 01 03 *
  • Sanna SDFS

Båda mina söner har varit beräknade i december men kommit i januari, äldsta sonen hade BF 20 dec. 05 men kom först 12 jan. & minstingen var beräknad 28 dec. 07 men kom 3 jan. Båda efter igångsättning Min sambo är glad att de fyller såpass tätt så vi kan ha bara ett släktkalas, när de blir större får man ju ha två barnkalas iaf. Jag som älskar kalas...

• Sanna SDFS
    dio skrev 2008-10-02 10:23:16 följande:
    Haha våra julnar är helt galna. Eftersom vi är ca 25 pers när vi firar så är det fullt kaos. Fortsättningen på tomtehistorien är att min stackars morbror går iväg och tar på sig tomtedräkten. Tror han hatar gummilukten för han flåsar så hemskt bakom masken När han väl kommer in och ska dela ut paketen (för självklart ska tomten dela ut alla 1723732923 paket) står min ena moster i ett hörn och klagar:-Man hör inte vad tomten säger!Det finns nog ingen sämre än min morbror att läsa julklappsrim som är på de flesta av paketen. Efter att mer och mer högljutt klagat över tomtens mummel så kliver min moster helt sonika in bland julklapparna och tar över tomtens jobb. Så nu delar moster ut klapparna, tomten, dvs. min morbror sitter där och flåsar och barnen, eller ungdomarna tar sina 188799877 paket och lägger de snällt på hög. För det har vi varje år bestämt innan julklappsutdelningen att ingen öppnar några paket innan alla paket är utdelade.MEN då hör vi ett ritch och där sitter min mormor och öppnar sina paket, varav mina tonårskusiner skriker; Men mormor öppnar ju, då får vi också! Mormor ser förvirrat upp och säger: va? får vi inte öppna, det visste inte jag!På ett par minuter är kaoset fullkomligt då det ligger paketpapper i hela rummet och min mamma och moster letar efter svarta sopsäckar för att få bort erländet. När paketen tillsist är öppnade börjar det "obligatoriska letandet i sopsäckarna efter paket som är försvunna"Stackars morbrortomte har diskret avlägsnat sig och kommer tillbaka alldeles svettig
    Hahaha låter exakt som våra jular Svettig tomte, stand-in som får läsa istället, mormor som råkar tjuvstarta pga dåligt minne?, letandet i sopsäckarna Trodde nästan vi var ensamma om smått hysteriska jular. Fast detta är när vi firar med släkten på min mors sida, annan dag jul är vi med min fars släkt istället & där är det mindre folk & lugnare. Min mormor gick tyvärr bort i maj & det kommer bli tomt utan henne, nu är min mor äldst & hon verkar redan börja ta över rollen som virrig
  • Sanna SDFS
    dio skrev 2008-10-02 18:01:25 följande:
    Sanna SDFS skrev 2008-10-02 14:48:09 följande: har du hamnat nånstans i mitten själv?
    Hahaha nä då, själv är jag inte! Mor & far träffades & flyttade ner till Göteborg strax innan jag föddes, sen kom min moster efter & sen även morbror. En farbror flyttade också ner, sist kom mormor -89. Resterande farmor, farbröder, faster osv är dock kvar uppåt Funderar nästan på att åka till dom & fira jul så kanske den blir vit & fin med snö...här nere regnar det bara tyvärr.
Svar på tråden Vi som älskar julen!