Inlägg från: Väntar på Lilla Grodan |Visa alla inlägg
  • Väntar på Lilla Grodan

Vi som älskar julen!

Ååå äntligen en jultråd
    Här har ni en julgalning till...har kvar en massa inspirationsbilder ifrån fjolåret för dom som är nyfiken...här hemma har jag tjuvspelat Peter Jöbacks julskiva redan Förvånad maken bara skakade på huvudet och påstod att jag börjar tidigare för var år som går...hihi...men jag bara älskar låten Decembernatt - Hallelulja...underbar!!!!

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Ja visst är den underbar!!!

Jag har piff och puff figurerna men har tyvärr förträngt vad kalaset kostade men dom är såååå fina!!!! Ångrar det inte alls!!!

Lite mer Julklappar fjolårets julklappar

Alla Mina Julböcker =)  (Sagor, dikter, pyssel, fakta m,m) min julbokssamling...

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Ååå jag fick erbjudande från ICA idag om Peter Jöbacks julkonsert!!!!! Jag vill jag vill jag vill se honom!!!!! Måste lösa sig på nåt sätt!!! suck

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Ååå idag kom en ny Julbok med posten...hade förhandbokat Julboken från Jeanne D'Arc Living...underbara bilder....har dock bara snabbkollat i den...ska avnjuta den i helgen tänkte jag

Måste också säga att jag enbart har varit nöjd med allt jag handlat från jotex...både gardiner, sängkläder och dukar m,m ...inget att klaga på alls

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan
    Mitka79 skrev 2008-09-19 14:41:29 följande:
    skriver igen då;)fick för några år sen "stora julboken" som kom varje år i ca nov?men den har jag inte fått på ca 4 år....vet ejvar jag har de andra o vill gärna fortsätta få julboken varje år. ngn annan som får den? eller finns den äns fortfarande?tusenideer.blogg.se
    Ja jag får den nån månad före Jul helt underbar bok!!!
    ~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Boken heter: "Den stora Julboken" Bonnier Publications A/S fast nu när jag tittar efter så har jag den från åren 2003, 2004 och 2005...ingen från senare år...kanske har upphört?!? 

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Ett tips om man är dålig att tända sina vackra lyktor...stoppa belysningsslinga i de större...väldigt fint!!

På en balkong skulle jag göra följande:

En lite mindre adventsgran av låg modell med en enkel belysning i, vackra krukor ev. zink eller trä som jag skulle fylla med mossor, rönnbär, äpplen, enris, ljung m,m Sedan skulle jag lägga granriskvistar runt kanten på insidan av balkongen för att mjuka upp o ev. lägga med en ljusslinga där. Sedan blomlådor på balkongkanterna med granris, röda äpplen och ljusslingor. Binda fast granris på balkongräcket m. en enkel ljusslinga...
    Flera större lyktor skulle placeras på golvet i ett hörn tillsammans för mer effekt och även hänga upp IKEAS stallyktor från taket efter balkongkanten....

Enkla och billiga material om man har naturen runt hörnet ;)

Nu har man gjort höstfint på uteplatsen... Stallykta som jag har höstdekorerat med tallris, röda äpplen... Höstblommor på bron......höst i alla blomlådor =)    ...detalj.....

Lite inspiration från mitt galleri....
    Lycka till med balkongen!!

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan
    Wilmis07 skrev 2008-10-06 20:14:32 följande:
    Någon som har något tips på en julskiva som passar barn?
    Absolut Agneta och Linda Fältskogs julskiva...en klassiker från bardommen

Annars är favoriterna:
    Peter Jöback, Josh Groban, Roger Pontare, Celine Dion och Carolas julskivor favoriter...älskar även de få julsånger som Jon Bon Jovi spelat in
    ~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Jag tror att Agneta o Lindas julskiva finns att köpa...jag har den på cd...kolla på ginza....

Här skrapar man bilrutorna varje morgon nu...burr....så nog vet man med all säkerhet att julen blir vit...iallafall här en bir utanför sundsvall

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Måste tipsa om att Allt i hemmet kommer ut med en Jul Special den 30 oktober...ser ut att vara mycket fint i den på reklamen jag såg i senaste numret underbart!!!

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Är det bara jag eller är det fler som är besvikna på Ikeas julsortiment?? För modernt för min smak...jag vill ha klassisk/lantlig jul här hemma Det fanns bara nån enstaka grej jag föll för...annars var det alldeles fööör färgglatt för min smak...lila, blått, orange m.m mycket 70-tals inspirerat....

~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan
    Mammajessi skrev 2008-11-04 10:22:04 följande:
    Köpte faktiskt tidningen drömhem och trädgård som hade jul special.... tjock tiding med massor av insperation samt pyssel.... Den va ju helt underbar att läsa.ett tips
    Detta är den bästa inredningstidningen enligt mig!!! Julnumret var härligt
    Tyckte även att Allt i hemmet Jul special var bra...men det är för att jag älskar fransk/dansk shabby chic och lantlig inredning....måste kolla efter amelia imorgon...
    ~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan
    DIFmamma skrev 2008-11-04 12:24:41 följande:
    Någon som vet var man kan köpa lite tjockare julklappspapper i brunt och rött?
    Ikea har alltid haft brunt naturpapper men inte i år...men jag hittade på lagerhouse...ikea hade iallafall enfärgat rött....har dock inte kollat tjockleken men jag har varit nöjd tidigare år....
    ~Amor Vincit Omnia~
  • Väntar på Lilla Grodan

Versa - Vill väldigt gära ta del av giffelreceptet!!! Lät ju supergott!!!

SuperMehaNova - Våra presenter till fröknarna har varit:
    -Halsband (köpta på en hantverksaffär)
    -Julgrupp (Hemmagjord med stort blockljus i en skål med mossa, kanelstänger, halmfigur och glitter)

och i år blir det små supersöta tomtar köpta på samma hantverksställe...ska lägga ut en bild...dom är underbara!!!

I helgen ska här göras lite godis ett supergott recept på en chokladkola...mums...sen kanske det blir lite lussebullar....vi ska dessutom sätta upp utebelysningarna fast dock INTE tända dem än...men vi passar på att sätta upp dom nu så man slipper stå ute och jäklas i -20 grader har dessutom laddat kylen med både hjortronglögg och blåbärsglögg...mums!!

~Amor Vincit Omnia~
Svar på tråden Vi som älskar julen!