Skrattade gott när jag läste detta inlägg! Så härligt =) vi har inte haft tomte på flera år men i år är ju sambons dotter med så då blir vi nog tvugna tror jag. Får väl försöka hitta en lämplig kandidat =)
dio skrev 2008-10-02 09:56:35 följande:
Min stackars morbror har alltid fått vara tomte, något som han under mina 27 levnadsår avskytt! hehe. Jag vill ha tomte trots att jag är vuxen, det såg illa ut där i nåt år då mina mostrar och mamma tyckte att nu är ju barnen så stora (mina kusiner) så nu behövs ingen tomte. Jag klagade alltid högt, det är ingen jul utan tomte! Så jag såg till att säkra det hela med att skaffa barn så nu är det ingen snack om saken! MIn morbror måste kränga på sig tomtedräkten i många år framåt (Tvingade dessutom min lillasyster att ta på sig den i juli då tomten besökte min dotter för att få hennes napp hehe ,-)Förra året firade vi parallellt med sambons familj. Hans syster och min mamma bor grannar. En annan granne kom utklädd till tomte med häst och vagn och barnen (och jag, då dottern inte vågade åka själv) fick åka en sväng. Det var väldigt spännande! (för barnen, inte mig )