Inlägg från: Flygfotogen |Visa alla inlägg
  • Flygfotogen

Vi som älskar julen!

Här vill jag vara med!

Angående julgransdiskussionen så vill jag ha en vanlig grön traditionsenlig gran. I år ska jag nog satsa på en äkta, grön, frodig, odlad disneyaktig gran. Jag är dock stolt ägarinna av en fullstor bee movie-plastgran som är gul- och svartrandig och har kulor med bin på sig.

• Flygfotogen

Nej nej, disneygran för mig är att den är tät och frodig. Det är en kungsgran jag är lite sugen på men det finns andra sorter också. I den har jag ljusslingor med små ljus, röda kulor och halmgrejer.

• Flygfotogen

Ateist javisst. Det innebär dock inte att jag inte uppskattar en bra saga. Tanken är fin men det stannar där. Firar sekulär jul.

• Flygfotogen

Det är inte Apotekarnes och CO, det är andra bolag i regel. Must brukar finnas i välsorterade affärer året om. Ica Maxi i Gävle har en hel hylla året runt med must, glögg och grejer.

• Flygfotogen
    Skimra skrev 2008-09-29 18:27:44 följande:
    Vi har en stor Ica där jag handlar och där fanns ingen.
    Kvantum eller Maxi?
  • Flygfotogen
    bossemor1 skrev 2008-10-06 23:45:34 följande:
    Tänk er för innan ni klickar på lä

ligger nämligen på golvet med _svåra_ skrattkramper i magen !Jag tror jag dööööööör!!!!! *torkar bort skratttårarna*
    Herregud... there goes my breakfast... uäk!
  • Flygfotogen
    FinalFantasy skrev 2008-10-23 12:45:25 följande:
    Usch har tappat lusten efter julen lite Fått massa dumma extra räkningar denna månad som vi fått dela upp ihop med nov-dec för att kunna betala av och vi kommer inte ha några extra kronor över alls som vi hoppats.. Var inge kul att kolla på pyntet på IKEA.. hade inte alls samma lust och ork längre Varför gillar bilsaker, försäkringar mm att skicka massa räkningar innan jul??
    Det har ju inget med julen att göra, även om det såklart känns surt med timingen. Slutsiffran i registreringsnumret avgör när fordonsskatten skall betalas. Och det ska ju betalas varje år. Om det är det du menar med bilsaker. Försäkringar kan man ju kolla upp huruvida det går att dela upp betalningen. Ni kanske har det ställt på helår och det går att ha halvår eller kvartal istället?
  • Flygfotogen

Idag fick jag gå hem tidigare från jobbet pga feber. Känner lite molande ledvärk och mår lite illa. Dock skall jag nu krypa ner i sängen och lusläsa det färska JULNUMRET AV DRÖMHEM och TRÄDGÅRD!

Svar på tråden Vi som älskar julen!