Inlägg från: carro 81 |Visa alla inlägg
  • carro 81

Vi som älskar julen!

Åh härligt med jultrådar! Jag älskar också julen och har gjort så länge jag kan minnas. Längtar i princip året runt. Hela december är ju sjukt mysigt! Det är bara typ 3 månader kvar till första advent nu så det är ju inte så långt.

• carro 81

Frågade just i en annan tråd, men frågar här med. Någon som vet när Gekås/Ullared tar fram julsaker? Ska åka dit under hösten för första gången men måste ju vänta tills julsakerna är framme.

• carro 81
    Johanna77 skrev 2008-09-07 18:57:22 följande:
    Ikea skall ha tagit fram sina julsaker v 38 Ullared har börjar att ta fram sina julsaker...va där i fredags å handlade massa tomtar å julpapper mm mm.....
    Åh är det sant? Har meilat Gekås och frågat när dom tar fram julsakerna men inte fått något svar. Vet du när dom ska ha plockat fram alla julsaker? Vill inte åka dit innan dess för det är en bit att åka.
  • carro 81
    Johanna77 skrev 2008-09-08 13:29:35 följande:
    vänta några veckor till så e nog alla julsaker framme på Gekås. JAg skall själv åka dit 1 gång till innan jul....älskar att åka dit å julhandla...
    Tack för svaret! Då ska jag planera in resan dit på en gång.
  • carro 81
    TereseA skrev 2008-09-09 06:14:38 följande:
    någon av er här som köpt julservis från det där reklamhäftet Sverigehäftet..finns på fyklovern.se oxå`?beställde precis det man fick tallrikar 2 mat 2 förätt 2 öl/vinglas plus 2 ljusstakar...Valde det gammeldags motiv.för 1kr..tänkte hör om ni tycker dem är fina? kvalite?osv..
    Jag har precis som Zorba80 Disney Jul-servisen och jag är jättenöjd med den. Jag har diskat både för hand och i maskin och de är fortfarande lika fina.
  • carro 81

Jag tycker också om att ha samma tema i hela rummet, så att allt matchar. Jag brukar ha olika teman i olika rum så kan man få med allt man vill ha.
    Gran är ju helt klart viktigaste julpyntet. Jag tycker det är fint när det är mycket ljus och mycket pynt i. Men ändå matchande så det inte blir för plottrigt. Senaste åren har jag haft ljusslingor med små ljus och det passar bättre i min gran. Jag har typ 200 småljus i granen. Åh, det börjar verkligen bli dags att planera julpyntet nu!

• carro 81
    Mitka79 skrev 2008-09-19 14:41:29 följande:
    skriver igen då;)fick för några år sen "stora julboken" som kom varje år i ca nov?men den har jag inte fått på ca 4 år....vet ejvar jag har de andra o vill gärna fortsätta få julboken varje år. ngn annan som får den? eller finns den äns fortfarande?tusenideer.blogg.se
    Den boken har jag också "prenumererat" på men fick den bara 2 år, 2004 och 2005. Men på tradera har jag hittat massa andra årgångar, även nyare så jag vet inte varför jag slutade få riktigt. Men tradera är ett tips iaf men nu när jag kollade fanns det inte så många men det kanske kommer.
  • carro 81
    Mitka79 skrev 2008-09-19 22:09:17 följande:
    förresten, tror jag hittade den! hette den : den stora julboken?jag sökte på det på google så kom det upp o den ska komma varje år i nov. minns du carro81 om den hette så?
    Kollade på mina böcker nu och det var så dom hette. Finns det att beställa nu eller?
  • carro 81
    Wilmis07 skrev 2008-09-20 08:44:10 följande:
    JAg fick stora julboken förra året iaf.
    Vet du någonstans man kan beställa den? Vore kul att få den igen. Jag fick också min sista 2005 men vet att det ha kommit ut senare år för dem har jag köpt på tradera.
  • carro 81

Älskar den här tråden! Läser i den varje gång jag är inne på FL och den gör ju inte min jullängtan mindre precis.

Tänkte höra om det är någon av er som har varit i Tomteland i Mora någon gång och om det är något ni kan rekommendera isf? Sonen är lite sugen att åka, och jag med såklart.

www.santaworld.se/start.asp

• carro 81
    Carolaj83 skrev 2008-10-06 09:49:02 följande:
    carro 81-varit där 2 ggr när jag var liten o bara positiva minnen
    Tack för svaret! Då blir det nog en tur dit i vinter.
  • carro 81

Hoppar in här jag med. Har skrivit något inlägg tidigare i tråden men det var länge sedan nu även om jag har läst allt sedan dess. Man blir ju helt knäpp av att kolla här inne...jag vill också pynta! Men sambon tycker att det är alldeles för tidigt. Men snart hoppas jag få börja. Jag fyller den 3:e december men jobbar då så ska fira första advent och då vill jag ha allt klart så kan ju inte vänta så länge till.

I ett rum ska vi pynta i vitt/silver/frostigt men har inte hittat några bra gardiner. Tänkte höra om ni har några tips? Ni verkar vara bra på att hitta fina julgardiner här inne. Är tyvärr inte så vanligt med gardiner i vitt till jul. Inte där jag har kollat iaf.

• carro 81
    Malinmamman skrev 2008-11-10 16:34:26 följande:
    NÄ FYYYY VILKEN SKIIIIITTIDNING HEMTREVLIGT VAR!!! av alla sidor i det glassiga "julnummret! var typ 10 om julen och hälften bara recept på typ julskinka, vilket lurendrejeri!! 50 spänn åt skogen, grrrrrr
    Jag blev också besviken på den. Hade köpt och läst alla andra jultidningar så köpte den med men det var jättelite om julen i. Men då ska jag köpa Underbara Julhem imorgon.
  • carro 81

Yes, nu har jag och sonen äntligen övertalat sambon att få börja pynta hemma. Så idag bar vi upp alla julkartonger från källaren och imorgon när han är på jobbet blir det att jag och sonen går igenom dom och börjar pynta. Ska bli så mysigt, då kan vi ha julmusik på under tiden. Svårt att hålla sig från att börja riva i det nu men sonen vill ju vara med så jag får försöka hitta på annat istället. Ska nog slå in lite julklappar iaf.

Fick veta för några dagar sedan att "våran" tomte som vi brukar ha (en kompis pappa som brukar gå tomte hos folk) troligen ska ta sabbatsår i år. Vet inte hur vi ska göra riktigt, finns ingen av dom vi firar med som sonen inte skulle känna igen och vi är inte så många som firar heller så det kan ju märkas om någon smyger iväg. Hur brukar ni andra göra med tomte?

Svar på tråden Vi som älskar julen!