Inlägg från: Mixela |Visa alla inlägg
  • Mixela

Vi som älskar julen!

Kan ni tipsa om bra inredningsböcker med jultema!!!!

• Mixela
    crasygirl skrev 2008-09-22 09:33:43 följande:
    Jag satt också och längta efter en jultråd i helgen då jag vart så sugen på jul. Och tänkte på förra årets tråd då jag fick så många fina ider
    Har du någon länk till den?

Andra jullänkar är oxå välkomna!
  • Mixela
    Skimra skrev 2008-09-23 21:35:47 följande:
    Jag måste rekomendera en underbar julskiva om man gillar lite alternativ julmusik och det är Oh no...it´s Christmas!Den är suverän! Var tvungen att lyssna lite på den nu. Blir på riktigt julhumör!
    Vem sjunger?
  • Mixela

Love Actually är tillsammans med Notting Hill mina absoluta favoritfilmer alla kategorier! Är svag för Hugh Grant!!

• Mixela

Förra året gjorde jag och dottern dekorationer av pepparkakor till granen. Vi tog helt enkelt köpes-pepparkakor med färdiga hål i, ringlade kristyr i ett virrvarr på pepparkakan, strödde på några silverkulor och satte ett band i och hängde upp i granen! Det blev så himla fint!!

Dottern får varje år baka en stor pepparkaka och dekorera den själv med kristyr, strössel och godis! Den brukar få hänga i köksfönstret.

• Mixela

Någon här som vet om IKEA Haparandra plockat fram julsakerna?

• Mixela

Jag har inte presenterat mig ännu! Julen har inte blivit speciell förrän jag fick barn, och nu längtar jag till första advent så fort det blir höst. I vår familj åker alla julsaker upp till första advent, inklusive granen. Jag vill njuta av den så länge som möjligt. När julafton, juldagen och annandagen varit är julen slut för mig och jag börjar plocka undan julsakerna redan under mellandagarna, för då vill jag ha vår!!!

Vi brukar tjuvstarta med glögg redan i mitten på november, och lyssnar på Peter Jöbacks julskiva.

Jag har nog en typisk disneygran, kulor i alla regnbågens färger och mycket glitter! Viktigast är att ha en lång ljusslinga i granen, så den glittrar riktigt mycket.

I framtiden skulle jag vilja ha en gran med silver och vitt, det är snyggt.

Har ni länkar till andra jultrådar får ni gärna berätta vilka!!!

• Mixela
    tj0rvig skrev 2008-09-27 17:40:41 följande:
    Nope inte ännu Men jag kan meddela här när de kommer fram
    Gärna det! Skrattande
  • Mixela
    MiaLau skrev 2008-09-30 18:25:35 följande:
    är det bara VI som sätter upp granen 1 december? =)=)
    Jag sätter upp ALLT julpynt, julgardiner, julgran, rubbet den första advent! Jag vill njuta av det under december, för när annandagen är slut är julen slut för mig. Den 27:e dec börjar jag plocka bort julsakerna.
  • Mixela

Jag är färdig med julklappar till alla utom barnen. Fotokalendrar åt svärmor och svärfar som är skilda så det blir en åt dom var, skolfotot ska bli julklappar åt resten av alla syskon och övriga vuxna. Bara ramar som saknas, men det går ju fort att skaffa.

Barnen i bekantskapskretsen ska få prenumerationer på Nalle Puh/Bamse/annan tidning.

Men.... vad ska vi ge åt våran dotter???????

Svar på tråden Vi som älskar julen!