Inlägg från: tj0rvig |Visa alla inlägg
  • tj0rvig

Vi som älskar julen!

Hittade hit oxå
    Kan väl lika gärna skriva i två jul-trådar här på fl...så mkt älskar jag faktiskt julen Köpte årets första jul-pynt (en ängel) i onsdags! O julklappar har jag redan börjat med.

• tj0rvig
    Mixela skrev 2008-09-27 09:32:41 följande:
    Någon här som vet om IKEA Haparandra plockat fram julsakerna?
    Nope inte ännu Men jag kan meddela här när de kommer fram
  • tj0rvig

Oj va svåra! Det är precis "såna" vi oxå har svår to hitta till...
    Men som ngn skrev, köp lite regnskog, gör en donation i deras namn.

Carolaj83 skrev 2008-09-27 23:10:58 följande:
    dom jag behöver hjälp med är:sambons mormor: söt go tant på 83 år, som är rätt "skruttig"...hon fyller år 2 dagar innan jul o då ska hon få en väska där det finns plats för 5 bilder...sambons farmor med man: 75 år super pigg bor i villa har vovve ute o fjälvandrar och åker på semestrarmin pappa: 56 år, egen företagare, händig, köper allt han behöver sj*suck*sambons pappa: 57 år, mer familjepappa o hemmapysslare och mycket för sin bil och hoj och lite prylgalenmin bror: 27 år eviga singeln jobbar åt min pappa, bor i egen villa o jobbar alldeles för mycket när han inte gör de är han på krogen i principsambons bror: 23 år, bor i egen lägenhet, väldigt social, jobbar mycket
  • tj0rvig

Sån silikonform som man har när man gör tårtbottnar/kakor till din farmor kanske?
    Mormor/morfar - ngt med svamp? En bok? Ny svampkorg? En lite finare kanske.. Har de hund? Isf finns det en jättebra bok som lär ut kantarellsök med hund: www.adlibris.com/se/product.aspx

Mostern till din man, vad gillar hon o göra? Har hon inga special intressen?
    Annars är min standard lösning: en bra bok/ljudbok, en god choklad o en flaska rött. Gillar man o läsa/lyssna så har man ju där en perfekt kväll

Sialch skrev 2008-09-28 15:27:53 följande:
    Jag vill oxå gärna ha tips på juklappar, har en del att köpa och bara lyckats köpa 1 grej hittills....1 pussel till min son på 1½ år - han är enkel att handla åt men hans kusiner på 11 år (tjej), kille på 7 och tvillingpar på 4 (snart 5) oxå grabbar, sedan en del vuxna som farmor/farfar - mormor/morfar och även en vuxen morbror....Behöver tips tips och åter tips Farmor älskar att samla familjen m mat och bak....(fick nyss Leilas bak bok då hon fyllde år) supertant i köket farfar pysslar m allt...Mormor och morfar = har det mesta, gillar att plocka svamp/bär - har allt där som behövs...Morbror, gillar data/filmer osv osv...duktigt kunnig så vågar banne mig inte köpa ngn data pryl Ohps! En moster till mannen vill oxå ha paket har allt, sålt hus och sitter i lägenhet just nu.....Förra Julen fick far och morföräldrar från 3D kristall där vi hade lämnat in foto på sonen och dom fixade en fin kristall av det.....Tar tacksamt emot tips
  • tj0rvig

Idag har jag shoppat julklappar! Passade på när ja o mors hade ärenden t en större stad några mil bort

Det här fick jag ihop: 5 mobilväskor (t sambons 15-åriga lillsyster mins syskonbarn (8 & 6 år) o deras kusiner (9 & 6 år gamla). De får andra julklappar oxå

En jättesnygg svart skål på fot, typ sån man kan ha godis i ni vet. Ska köpa såna chokladpraliner i glittrigt papper sen o slå in alltihop. Till svärmor (hela hennes vardagsrum e svart o grått det sku passa där så fint) eller t sambons mormor. Vi har inte bestämt oss ännu. Svärmor ska oxå få en ljudbok.

En jättesnygg dagbok & låda i samma design. Vet ännu inte vem som ska få den

Örhängen har jag köpt för länge sen t min systerdotter (8 år). Små silver hjärtan från Hedbergs guld.

Det är allt min förkylda hjärna komme rpå just nu......

• tj0rvig

Va bra ! Hoppas de gillar boken

lillpuckot skrev 2008-09-29 10:35:41 följande:
    Åh vilket bra tips!!!! Skickade efter boken till min mamma på en gång =) Hon har nyss skaffat hund o älskar o gå i skogen o plocka svamp... Tackar tackar!!
  • tj0rvig

Jag tokälskar ju julen så hos oss pyntar jag till första advent, men granen kommer fram först den 23:e på kvällen. När granen är klar slår vi in alla klappar!! Såå mysigt!!
    O den 13:e åker allt tillbaka ner i lådor igen....

• tj0rvig

Men vad menar ni då med advenstpunt? Vad tar ni fram då?

• tj0rvig

Hittade denna sida när jag googlade, kanske det kan va nått?

www.dinbild.eu/product_info.php&osCsid=34184392313037bbbea192eb3341e149

knötta skrev 2008-09-30 15:07:05 följande:
    Hejsan är det någon som vet vart man kan få tag i julgranskulor där man kan tex ha en bild på sina barn på? Hoppas att ni förstår vad jag mena mvh
  • tj0rvig
    Carolaj83 skrev 2008-09-30 19:42:38 följande:
    tj0rvig- åhhhh tack så mycket
    Så lite så
    Tack för tipset förresten, ska beställa såna åt syrran med bilder på hennes barn! Till oss får det bli en bild på hunden ännu i år....
Svar på tråden Vi som älskar julen!