Inlägg från: piggen |Visa alla inlägg
  • piggen

Vi som älskar julen!

o, vilken mysig tråd. Den ska jag läsa.

Just nu funderar jag på gran eller inte (givetvis alltid gran egentligen). Har en kille som är 9 mån nu och pillar på allt. Kommer han att äta upp granen måntro?

Ni som har barn, hur gjorde ni?

• piggen
    dio skrev 2008-10-01 11:17:18 följande:
    Första året klämde jag ner granen bakom soffan haha inte det snyggaste men jag fick ha en gran och myskänslan med det.
    Det var en jättebra idé. Vi har hörnsoffa med stor lampa bakom. Skulle funka utmärkt. Tack.
  • piggen

vår lille blir 1 år den 27 dec- en riktig liten tomte.Själv är jag också född i dec och maken i jan. Det blir mycket kalasande under 6 veckor och inget resten av året. Mysigt.

Snö ja, om det äntligen kunde bli snö på julen. Jag minns härom året, då var det i alla fall frost...ha ha ha man kanske får vara nöjd så länge det inte regnar.

• piggen
    Shoegirl skrev 2008-10-01 14:34:27 följande:
    Ha ha! Som vår släkt - ingen slår oss...18 dec kusin till sonen 21 dec min mamma26 dec sonen27 dec mina systrar 30 dec 2 kusiner till sonenoch så jul och nyår på det.Kalas var ordet!
    Oj. Många paket och mycket onyttigt...
  • piggen
    elia82 skrev 2008-10-01 19:20:53 följande:
    Är inne o tittat här titt som tätt o såg att ni diskuterat dårlig tajming i dag. Kan bara säga att vi är väldigt dårliga på att pricka rätt i våran familj också:2 dec: Gammelfaster8 dec: min man10 dec: min pappa13 dec: min morfar14 dec: min dotter17 dec: en av mina närmaste vänner19 dec: min mans syster21 dec: min mormors man31 dec: en av mina närmaste vänners manMin son va beräknad att komma på annandag jul- 06 men kom 1 mån för tidigt så det blev den 28 nov ist
    Härligt med fler decembermänniskor.
  • piggen

Vi plockar fram de mesta julsakerna redan till 1 advent. Jag tycker också julen tar slut efter annandagen och det blir så kort. Granen plockar vi in någon vecka innan jul.

Här finns en affär som alltid brukar vara tidig med julsaker. Alla jag känner fasar sig och tycker AAAAAlldeles för tidigt. Bara jag smyger dit så fort jag kan.

Hur gör ni med tomte? Går någon och köper tidning? eller lejer ni in någon kompis som tittar förbi? Roligast är ju om barnen blir överraskade och inte riktigt vet vem det är.

• piggen
    Carolaj83 skrev 2008-10-02 10:00:03 följande:
    förra året fick tomten bara gå ett varv runt huset och sen ställa säcken vid dörren, barnen var lite rädda så han fick inte komma in, tittade bara på honom i fönstret o när han öppnade dörren sprang dom iväg, då var dom då var sonen 1 år och kusinen 2,5 år.....i år vet jag inte hur vi gör men än så länge är det min pappa som är tomte, funkar ju så länge dom e små
    I år behövs egentligen ingen tomte, han blir 1 år den 27 dec men lite roligt ändå.Kanske kan han bara komma med säcken och sen skynda vidare. Syskonbarnen är så stora så tyvärr har det inte blivit någon tomte de senaste åren men nu är det nya tider med nya småbarn.
  • piggen

Vi har stjärna i toppen. Sen ska granen bara innehålla glitter och många, många kulor inget annat. Blir nog ändring när sonen pysslat på dagis. Tyvärr har vi plast pga allergi..den barrar också.

Vi har nu bokat julbord i december mmm nåt att se fram emot.

Snart är det dags för alla hantverksmässor..det är riktigt juligt för mig. Tovade tomtar, handstöpta ljus och godis.

• piggen

Tjohoo. Har varit på Gekås i Ullared i dag. Långa rader med julpynt. Köpte även marsipangrisar som jag smaskar på nu och glögg.

Jag behöver tips. Vi ska göra julkort med sonen (obligatoriskt nästan hihi) i pepparkaksgubbedräkt, så söt fast med hatten såg han mest ut som en stereotyp mexikanare. Hur kan man få det fint? Hade han varit tomte (fanns inga fina i hans storlek i Ullared)skulle han stått i hö eller snö med paket osv.
    Har ni något tips på fin bakrund till en liten pepparkaksgubbe?
    Vedspis? Mjöl och deg?

Svar på tråden Vi som älskar julen!