Inlägg från: Carola J |Visa alla inlägg
  • Carola J

Vi som älskar julen!

Hej hej.. smyger in här då jag är helt jultokig. Det bästa med julen är allt mys o dekorationer. Julklapparna är bara ett + men mest ämnat för alla småttingar..

• Carola J

Här är det en plastgran som gäller, lite synd men eftersom vi firar jul hemma hos min mamma varje år så får vi lite av varje då de har en riktig gran.

I år blir det nog ett riktigt test då vi har skaffat två katter, hoppas de inte klättrar i granen

• Carola J
    bripoint skrev 2008-10-04 17:53:55 följande:
    Vi hade en hel kull kattungar en jul...vi fick binda fast granen i väggen. *skratt*
    He he, får nog försöka med något liknande, kanske funkar lika bra med elementet då den ska stå i vårat hörnfönster så att alla utanför kan se den oxå. Ska dessutom bli kul då det är första året som jag o sambon firar jul tillsammans

Tänkte passa på o fråga er som har balkong, hur brukar ni "pynta" den?
    Behöver lite idéer, brukar bara ha lite tråkiga ljusslingor o så, vill ha MER!
  • Carola J

Jag brukar göra kransar själv. Har precis gjort en höstkrans som jag är rätt nöjd med. Får se vad det blir till jul i år..

• Carola J

Hmm, ställer frågan igen.. Hur ska man inreda sin balkong till julen, har en lång/smal balkong.. Känns lite trist med bara ljusslingor o så. Har juh haft det varje år sen jag flyttade hemifrån.

• Carola J

Kims mamma skrev 2008-10-05 22:01:15 följande:

Vet inte riktigt vad som passar på eran balkong... vi har en hel trädgård som vi kan pynta hur vi vill... det gjorde vi med i huset vi hyrde.
    Låter riktigt mysigt..
    Får väl köpa en monster stor tomte o sätta ut där, eller en sån där fejkad snölykta med ljus i.. Har juh rätt mycket plats...
  • Carola J
    tj0rvig skrev 2008-10-05 22:08:40 följande:
    Vi har oxå bara balkong. Tänkte mig kanske en balkonglåda med granris i o ljusslingor i det alt bara ljusslingor runt räcket. Ett bord med lyktor på o så några som ska hänga från taket/väggen. Carola J skrev 2008-10-05 21:58:21 följande:
    Jo det är juh en idé, har alltid mina lyktor på balkongen.. Får ta mig i kragen o köpa lite fler o se till o ha de tända
  • Carola J
    tj0rvig skrev 2008-10-05 22:18:19 följande:
    Jaa...för det e ju såå fint! Syrran har hela sin altan full.... Hon hänger lyktor i tak-kanten så att säga o ställer på bordet o har två stooora som hon har ståendes på golvet! Det är sååå mysigt! Carola J skrev 2008-10-05 22:11:55 följande:
    Gud vad mysigt.. Älskar ljus o lyktor. Finns dock inte så många bra butiker här i stan tycker jag bara, den bästa är nog Underbara hem. Har jobbat där så man borde juh veta. De har massor av lyktor och massor av ljus. Både såna som doftar o vanliga. De brukar ha massor med julpynt oxå. Men man vill juh ha fler butiker o välja mellan.
  • Carola J

Väntar på Lilla Grodan skrev 2008-10-06 16:30:57 följande:

Ett tips om man är dålig att tända sina vackra lyktor...stoppa belysningsslinga i de större...väldigt fint!!På en balkong skulle jag göra följande:En lite mindre adventsgran av låg modell med en enkel belysning i, vackra krukor ev. zink eller trä som jag skulle fylla med mossor, rönnbär, äpplen, enris, ljung m,m Sedan skulle jag lägga granriskvistar runt kanten på insidan av balkongen för att mjuka upp o ev. lägga med en ljusslinga där. Sedan blomlådor på balkongkanterna med granris, röda äpplen och ljusslingor. Binda fast granris på balkongräcket m. en enkel ljusslinga...Flera större lyktor skulle placeras på golvet i ett hörn tillsammans för mer effekt och även hänga upp IKEAS stallyktor från taket efter balkongkanten....Enkla och billiga material om man har naturen runt hörnet ;)      Lite inspiration från mitt galleri....Lycka till med balkongen!!
    Oj blev juh helt salig här
    Tack för alla underbara tips...
    Kommer bli en bra balkong Jul
  • Carola J

Hmm, fick hem såna här roliga rabatter från ellos. Hoppas de har julsaker där.. Hmm, får titta...

• Carola J

Hmm, jag har en massa olika hemma men jag tycker om Tommy körberg. han har en klockren röst för vissa julsånger...

• Carola J
    Pigelinen skrev 2008-10-14 12:18:57 följande:
    hej hej jag köpte fina svarta kökshanddukar på Gekås för två v sedan... slängde in de på 40grader för att fräsch upp dem o döm om min förvåning när ja ser att trycket är jättesvagt. Kollar då tvättrådet o ser att de står HANDTVÄTT på kökshanddikar??? har bild på innan här nedan... suck..
    Men usch vad tråkigt.. Jag har då aldrig hört talas om kökshanddukar som bara får handtvättas. De måste juh tåla lite då de ändå finns i ett kök...
Svar på tråden Vi som älskar julen!