Inlägg från: Sialch |Visa alla inlägg
  • Sialch

Vi som älskar julen!

Åhh vilken härlig tråd, får man hoppa in här?
    Så kul med julen igen

ღ ♥ ღ `°?.¸En älskad & efterlängtad son Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Sialch

Jag vill oxå gärna ha tips på juklappar, har en del att köpa och bara lyckats köpa 1 grej hittills....
    1 pussel till min son på 1½ år - han är enkel att handla åt men hans kusiner på
    11 år (tjej), kille på 7 och tvillingpar på 4 (snart 5) oxå grabbar, sedan en del vuxna som farmor/farfar - mormor/morfar och även en vuxen morbror....

Behöver tips tips och åter tips
    Farmor älskar att samla familjen m mat och bak....(fick nyss Leilas bak bok då hon fyllde år) supertant i köket
    farfar pysslar m allt...
    Mormor och morfar = har det mesta, gillar att plocka svamp/bär - har allt där som behövs...
    Morbror, gillar data/filmer osv osv...duktigt kunnig så vågar banne mig inte köpa ngn data pryl
    Ohps! En moster till mannen vill oxå ha paket har allt, sålt hus och sitter i lägenhet just nu.....

Förra Julen fick far och morföräldrar från 3D kristall där vi hade lämnat in foto på sonen och dom fixade en fin kristall av det.....

Tar tacksamt emot tips

• Sialch

Lite samma här, advent pyntar m stjärnor, stakar, dukar och köksgardiner, många ljus i olika former...musiken flödar i form av Jöback, glöggen doftar gott

Mera pynt till Lucian och granen kläs den 23...bonade golv och skinkan i ugnen, när det är klart äter vi tomtegröt och tar en skinkmacka....hmmmmmmmmmmm gott

Va det ngn som visste vart man ev kunde köpa små paket till adventskalender för mindre barn? tar gärna imot tips till lite kille på 1½ år....24 små paket  

• Sialch

En till som köpt julmagasinet   började snabbt kika i den när jag satt sonen i badkaret, satt själv på toa stolen och läste
    fick julklapps tips oxå.... till far och morföräldrar som HAR ALLT !!!!!

Såg en annons om Göta kanal resa!!! skall höra om svägerskan m man har lust att vara med att dela till farmor och farfar.... (vi får nog ombesörja resan till själva båten oxå, annars kommer dom aldrig iväg), skall kolla m maken om han tror dom skulle vilja åka bara.....

Sitter här och funderar oxå på julkort....vill ha sonen med på korten, vill att det skall vara SNÖ och även ha lite halm + mina små ponnysar med   MEN hur får jag tag på snööööööö nu så jag kan fota detta vill ha lite gammeldags julkort liksom... hmmmm får fundera lite....

• Sialch
    Terez skrev 2008-10-12 19:54:27 följande:
    Svar på #1129 Snö brukar ju finnas utanför ishallar. Ta med dig sonen, pynt och camera och fota i deras privata snöhög. Om du bor i gbg rekomenderar jag snöhögen utanför slottskogsvallensishall, den brukar vara gigantisk Om du inte har vägarna förbi här så uppsök bara närmsta ishall
    VA smart du är   tar transporten och hästen m sonen i bilen och kör till Läkerol arena i Gävle, har ca 5 mil.... synd att vi inte har fått Göranssonska arenan i Sandviken klar, där kan jag nog fota nästa år!!!!! Att man inte tänkte på det...
    Smulanpus skrev 2008-10-12 19:37:31 följande:
    Detta julmagasin får jag nog ta och inhandla imorgon!1 vilken var det Allers???Sialch: Göta Kanal?? hm den turen har jag åkt hehe det var fint men ganska tråååkigt i längden kan jag säga! Sa min farmor och farfar som var med också. Men det kanske var en liten bättre båt du har tittat på än vad vi åkte med =)Annars är det ju en bra idé om dom gillar båt turer och ja slussar ja
    Var det längesedan ni åkte? är den tråkig så är det inget för våran farfar, då går han i taket direkt hihi
  • Sialch
    Smulanpus skrev 2008-10-12 20:47:47 följande:
    Hehehe nä vi åkte i sommras, va typ 30 grader ute och full knökat på båten!!Eh blir han lätt uttråkad? Vi som åkte va i ålder från 27 till 75 och vi sa det att tur det va gratis för det gör vi aldrig om igen hehe vi åkte ändå den korta biten, har man sett en sluss har man sett alla lixom Hehe ja det finns nog risk för det i så fall!
    Hmmm, han blir gör lätt uttråkad   så vi kanske ska skippa den resan och hitta på ngt annat endå...HAHAHA....vill ju inte farfar ställer till en sen där ombord....hihi...
    ღ ♥ ღ `°?.¸Ett UNDERBART mirakel Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Sialch
    Carolaj83 skrev 2008-10-12 21:27:37 följande:
    precis fått veta att en av mina bästa vänner fick sitt andra barn idag, en liten kille på 3,5 kg åhhhh känner mig så lycklig, och om 54 dagar har jag bf för mitt andra barn
    Åhhh vad kul, önskade att vi oxå kunde få flera barn....

Lite försmak till julen.....och nu skall jag krypa ner i sängen m en bra bok... klockan ringer 05.00 i morgon bitti

• Sialch
    FinalFantasy skrev 2008-10-18 09:09:27 följande:
    Varsågod
    & Då blev jag nyfiken :-0 och lära kika in jag med   - tillägger att jag fick oxå mig ett skratt, vilka roliga texter och hmmmm bild du har i ditt gallery
  • Sialch
    Carolaj83 skrev 2008-10-26 19:24:35 följande:
    åhhh satte upp min nya julstjärna idag, bara för att testa den kommer åka ner igen i 3 veckor ca....lagt upp bild på bilddagboken magikpuhgirl.bilddagboken.se/p/show.html på 25,e oktober
    Åhhhh, jätte snygga, dom vill jag oxå ha
    Hmmmmmmm såg din mage med, vill gärna ha den oxå *skrattar*.......Generad
  • Sialch

epe: Snyggt!! har du skickat iväg kort så du får dom stykbara? vart? super ideé....tror jag måste härmas lite där....

• Sialch
    bossemor1 skrev 2008-11-02 10:44:40 följande:
    *räcker försiktigt upp handen* Jag oxå !!!
    Hej hopp, har inte vart inne på ett tag, men jag är oxå en sådan som föredrar Blossas helt vanliga glögg   men ibland kan jag ta ngn vinglögg men det händer inte ofta, men brukar prova dom olika varianterna som finns, köpte lingonglögg på marknaden förra året och den var supergod, lika hjortronglöggen (utan alkohol i båda)

Jag är nog lite traditionell av mig när det gäller pynten, till 1a advent åker ljusstakar/stjärnor och dukar/gardiner fram, andra värmeljus hållare, men tomtarna får vänta tills lucian (då kommer några fram) sedan kommer resten dagen innan julafton, då myser vi med rent hus, klädd gran, och gröt m julskinkemacka till kvällen, under dagen går Peter Jöbacks julskiva och glöggen finns tillgänglig.... såååå mysigt nu när det närmar sig advent
    Jag pyntar i regel på fredagen innan advent då jag nästan alltid finns på Globen under advent helgen (hästtävlingar/show) så vill gärna mysa lite innan jag åker

Har sett 2 olika Jätte mysiga tomtar på Dollarstore, den ena (STOR) för tusenlappen och den andra mindre (ca ½ m hög) för 400:- såååååååå finnnnnnnnnaaaaaaaaaa.......

Ute pyntas det oxå till 1a advent m gran och annan belysning....lykta på bron och ngn tomte där ute oxå
Svar på tråden Vi som älskar julen!