Inlägg från: Snakeheart |Visa alla inlägg
  • Snakeheart

Vi som älskar julen!

Hejsan!! Vi har också en "julälskartråd", som vi haft igång några år i rad nu, men smyger gärna in även här & "joinar" Er..

• Snakeheart

Känner mig hyfsat rådissad här o återvänder till den andra tråden igen..

Har dock länkat till den här i ts där.. ha det gott!

• Snakeheart
    dio skrev 2008-10-13 16:32:31 följande:
    Nej, känn dig inte dissad! Vi är så trevliga så (och julgalna ) Välkommen
    Ah... oki!! Spanks Är bara jag med mitt konstiga pendlande känsloliv just nu.. förstår inte varför, men kanske har det med ihopflyttning/höst som nyss börjat att göra.. men jag älskar ju de två sakerna!! Mmm... massa jultokig här mé juh!! Vi längtar som tusan här hemma o planerar för fullt inför årets nya sorts firande då vi inte längre är två ensamstående med barn utan faktiskt en ny sorts familj
  • Snakeheart
    LinnIzabelle skrev 2008-10-13 16:35:29 följande:
    Det här måste vara det roligaste tråden på FL just nu :DJag har gått igenom ALLA sidor och gud så mkt roliga tips och ideer jag fått! Ska nämligen ha min första egna jul, dvs att jag är värdinnan åt folket ;D
    Lite samma här, men blir antagligen bara till hälften i år.. men sen framöver är d nog tänkt att vi tar över efter min mamma, som tröttnat lite efter alla år..
  • Snakeheart
    dio skrev 2008-10-13 17:26:49 följande:
    härligt att ni har blivit sambos.Själv har jag just tvingat min sambo att skriva en julklappslista över vad vid ska köpa till alla. något han muttrade om att det var aaaaaaaalldeles för tidigt
    Åh tack!!

Heheh... mmm... för tidigt för honom kanske, men bra att vara ute i god tid ... Håller också på för fullt med julplaner här nu.. Bjuder in folk hit osv.. då vi ska ha "julfika" med Tomten & klapputdelning/öppning här hos oss på kvällen.. är det tänkt! Planerar även för en glöggafton osv osv..
  • Snakeheart
    dio skrev 2008-10-14 11:51:14 följande:
    Mysigt med glöggafton, det kanske jag också måste planera in
    Heheh!! Kanske det, ja.. Blir första ggn jag har det, men älsk har haft det innan, tydligen .. Verkar mysigt!!
  • Snakeheart
    Helgona skrev 2008-10-16 22:12:02 följande:

lite inspirerad att titta in på youtube o jullåtar..
    Här är min favoritversion av den låten

• Snakeheart

♥ Vi kommer nog börja pynta runt första advent här... med stakar, stjärnor & så.. Sedan runt Lucia kommer Luciatåg mm fram & än längre fram.. strax innan julafton kommer resten

• Snakeheart
    MiaP skrev 2008-10-17 13:41:54 följande:
    Den översta måste väl bara vara en psrodi på Robert Palmers låt! Hmmm, vad heter den nu då..?
    Det är två klipp ur den underbara filmen "Love actually"... Trodde nästan alla julälskare sett den Joo... det är en parodi på låten "Love is all around", som jag tror den heter...
  • Snakeheart
    Winka skrev 2008-10-17 14:06:43 följande:
    Haha, såg filmen i helgen och soudtracket går på repeat sedan två veckor... jag skadad? Nej inte alls!
    Heheh!! Var några veckor sedan jag såg hela filmen nu, men har den hemma på dvd sen några år tillbaks.. o kollar massa härliga klipp på youtube emellanåt.. därifrån
  • Snakeheart

Winka skrev 2008-10-17 14:11:17 följande:

Robert Palmers "Simply irresistible" är var videoorginalet som ska likans antar jag...
    Nej... det här är originallåten..

• Snakeheart
    Winka skrev 2008-10-17 14:20:22 följande:
    Låten ja, det vet jag nog... men jag menade videon "de klassiskt plutande kvinnorna i tajta kläder som dansar stelt"... de är minsann Robets alldeles egna original. Själv var jag i UK när fyra bröllop och en begravning hade premiär och de traggade ihjäl den låten den sommaren...
    Aah... jaa.. kanske är det så att de hittat inspirationen där.. Nåja.. "Fyra bröllop & en begravning" är också en underbar film!!! Dock har vi den tyvärr inte hemma ännu, men kan låna av mamsen emellanåt...
Svar på tråden Vi som älskar julen!