Inlägg från: Annelie024 |Visa alla inlägg
  • Annelie024

Vi som älskar julen!

Åh, vilken härlig tråd. Jag älskar också julen och längtar verkligen. Vi kommer att få vårt tredje barn lite lagom innan jul (29 november) så jag ska verkligen försöka få tid att pyssla och dona här hemma.

Är det någon som vet när Amelia Jul kommer ut?

• Annelie024

Jag var på Ikea i Malmö idag och de hade en stor julavdelning framme nu. Men jag tyckte inte där var något speciellt. Visst var där fina saker, men lite tråkiga ändå faktiskt. Så det blev inga jul-köp, däremot en massa annat...som vanligt

• Annelie024

Åh, det är så kul att läsa allt julprat. Jag brukar också göra egna julkort. Tar kort på barnen och framkallar och sen pysslar vi med vanlig kartong, glitter och stjärnor och en massa roliga juliga saker. Känns roligare att ge bort när man lagt ner lite tid på det.

Ingen som vet någon hemsida med kuligt julpyssel på?

• Annelie024

Låter som att man måste köpa Allers jultidning nu då. Ska iväg och storhandla på torsdag på Ica Maxi och där borde de väl ha den. Det är ju en stor affär med massa olika tidningar. Längtar...snart jul och bebis.

• Annelie024

Oj, har Amelia Jul kommit ut nu, har ju längtat så efter den. Får se om jag hinner en sväng till affären imorgon då. Mysläsning ju!!!

• Annelie024

Nu har jag också köpt Amelia Jul, så ikväll när flickorna lagt sig ska jag mysa i soffan och lusläsa den. Det kliar i fingrarna nu känner jag

Var på Rusta här i Malmö idag och där fanns jättemycket julsaker, fina saker faktiskt. Annars brukar jag inte handla så mycket där, men det blev ett par röda panelgardiner till jul och ett paket med julkort som man pysslar ihop själv. Brukar alltid göra egna och tyckte att där fanns en del saker i det paketet som man kan använda sig av. Åh, nu längtar jag sååå mycket!!! Ska bara vänta tills lilleman i magen ploppar ut snart så jag kan ta julkort med honom och hans två systrar och börja pyssla.

• Annelie024

Igår köpte jag Allt i hemmets jultidning. Den var faktiskt jättebra, bästa tidningen av de jag köpt. Köpte Lantliv också, men har inte hunnit läsa den än. Har läst Amelias och Allers också...är helt julgalen!

• Annelie024

Usch ja, fönsterputsning måste också ske snart. Men med två veckor kvar till bf ungefär så tror jag att jag väntar till efter lillen kommit ut. Annars är risken att fönsterna blir smutsiga direkt igen. Men innan advent måste det ju göras såklart!! Annars får mannen göra det.

• Annelie024

Fritzie, ek och vitt passar bra ihop. Vi har en vit sideboard också med ekskiva på i vardagsrummet och det är jättesnyggt. Men så har vi allt annat också i ek. Men just själva kombinationen ek och vitt är snyggt. Annars är ju vitt och rött ett bra val. Kan inte bli mer juligt än så nästan.

• Annelie024

Mammajessi, oj julgran redan, det var inte illa! Hinner du inte tröttna när det väl är jul då?
    Det kliar i mina fingrar också kan jag säga, men ska inte adventspynta förrän till nästa helg, när det äntligen är dags.

• Annelie024

Här nere i Skåne gör det allt annat än snöar. Full storm och regn hela dagen, och nu blåser det ännu värre än innan. Men enligt prognosen så kunde det bli snö fredag-lördag här också. Hoppas hoppas...

• Annelie024

Ja, nu vräker snön ner även här i Skåneland. Mysig!

• Annelie024
    Svar på #3509
    Blåser för fullt norrut...

Det är inte klokt vad lite snö kan göra, genast blir allt mycket ljusare och finare.

Var på Ica och skulle köpa Kesella till lussebullarna, tror ni inte att den var slut???!!! Så det var bara att traska hem igen med mina besvikna flickor. Det hade ju varit perfekt att baka idag när det snöar och allt.
  • Annelie024
    Glamrockare skrev 2008-11-21 13:34:35 följande:
    så jäkla typiskt!ungefär samma sak hände mig o sonen. Är hemma med honom eftesom han har lunginflammation.Så bestämde jag att vi skulle ta en promenard till affären i vagn för det är så gott väder lite små kyligt o isigt ( men ingen snö grrrr).Det tar ca 15 min att gå till affären i normala fall men eftersom jag är gravid i vecka 20 sämre kondis nu o dessutom foglossningar som f*n runt bäckenbenområdet så tog det en halvtimma dit o en haltvimme hem ungefär (ihop med stunden man var i affären).Vi skulle köpa ett pepparkakshus som jag lovat sonen att vi skulle göra, tror ni inte att de säger att de inte fått in dem ännu!!men vad tusan ni har haft julmust i butikeni 4 veckor men ni har inga pepparkakshus!?
    Ja visst blir man irriterad. Jag är gravid i vecka 39 och har också foglossning, men som tur är tar det bara 5 minuter till vår affär. Skulle ändå hämta våra två flickor på skola och dagis också.
  • Annelie024

Nu ska jag åka iväg och handla massa julsaker inför advent. Åh, ska bli så roligt. Skulle behöva åka till skogen också och plocka lite granris och mossa, får se om jag orkar. Ingen hit kanske att gå där gravid i vecka 40 och halt och dant.

• Annelie024

Idag blir det lussebulls-bak här! Åh, ska bli så gott!

• Annelie024

Är det någon som startar en ny tråd nu eftersom denna stängs på torsdag?

Sassus, jag har satt upp röda panelgardiner i vardagsrummet. Bytat ut våra filtar i soffan till röda istället, finns billiga på Ikea. Lagt en röd löpare på soffbordet och vips känns det som jul. Har inte satt upp stjärna och sånt än, vill vänta till fredag. Men det andra fixade jag igår eftersom jag har bf på lördag och man vet aldrig när den lille vill komma ut. Så då känns det skönt att ha lite gjort i varje fall.

Svar på tråden Vi som älskar julen!