Vi som älskar julen!
kikar in här och lägger till i mina favoriter
kikar in här och lägger till i mina favoriter
hej på er!
nu är det då här att goben min har pratat om att han vill ha egna julgranskulor med egna foton på. typ på tösan och så där.
vet ni vart de finns?
Pumpalot: tusen tack, ska kolla :D
Mammajessi: läste li bak i tråden att du köpt någon bok som man läser en berättelse per dag fram till jul. varifrån är den boken? *vill ha* :D
MiaLau: såg riktigt mysigt ut :D. kommer nog också använda sådant som man köper i år. blir nog lättare och mindre kladd ;)
här är det bara is och frost :( hoppas snön kommer på riktigt snart.
jag vill också handla julklappar men måste vänta tills slutet av månaden då pengarna kommer!!! gaaah. ja, ja... då har man nått att göra sen också :D
när är eg första advent?
här har de också kommit snö, hoppas de håller sig kvar nu
jag blir tokig om de inte stannar. här är det ALLTID snö vid första advent. de går liksom inte att fria utan snö!!!
här blir det storstädning och pynt nästa helg :)
god morgon.
här i kalix är det 14 minus och snö. tösan bestämde sig för att de skulle vara god morgon före kl fem idag. så vi sitter här och kolla alla härliga länkar till youtube som finns i den här tråden :D
någon som vet när reprisen går?
TereseA: tack för tipset! hihi
läste någonstans om en kvinna som gav sina barn upplevelser varje dag istället för paket i adventskalendern (heter de så?). tex "baka lussekatter", "pynta granen" osv antar jag.
tyckte jag lät mysigt. och så blir det ju inte så mkt skrot som samlas.
någonting jag verkligen vill köra på när tösan blir lite äldre :D. måntro om fantasin räcker till? haha
nu är nästa helg planerad :D
fredag: storstädning
lördag: pynt och ev bak
söndag: skyltsöndag på stan
ser fram emot det!
Grymt sa grisen: jätte gulligt foto :)
Mammajessi: å vad mysigt de ser ut :)
god morgon
här snöar och blåser det som bara den! mysigt med lite mer snö, men de kunde gott sluta blåsa så
millisen: vi får hoppas att ni också får lite snö :)
vaknade av att traktorn var och plogade vid 5 inatt. en stor nackdel med snö...
millisen: vad kul, extra mkt julstämning när det snöar :D
Mammajessi: hos er kanske de kom lite väl mkt snö på en gång! haah
ja om man är för tidigt ute med julklapparna så vill man ju bara köpa mer sen!
tycker de är en sådan där grej som hör till december på något sätt, man får verkligen julkänslor av julklappsshopping! :D
ska börja med det nästa vecka
idag kommer min syster hit och då ska vi baka pepparkakor med tösan, snart 2 år. ska bli spännande att se vad hon tycker om de :)