Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest

Vi som älskar julen!

Lalune2 skrev 2008-11-06 21:47:24 följande:
    Ja, här hänger vi upp allt i vår julgran! Vi har både barnens pynt, pynt som jag gjorde när jag var liten, gamla inköpta saker från 50-60-talet och nytt inköpt pynt! Jag älskar när det är riktigt mycket pynt i granen med olika färger! I allting annat i mitt liv är det riktigt stilrent och klassiskt som gäller, men icke granen! Maken tyckte att det var alldeles för mycket i början, men nu börjar han vänja sig tror jag. Däremot så ska det vara klass på grejerna, inga plastgrejer t ex och så. Barnens pynt tycker jag nästan är det bästa att ha uppe i granen, det blir så levande och glädjefyllt då på något sätt tycker jag.
    Precis så gör vi också. Det är så kul att minnas allt pynt man själv har gjort eller barnen knåpat med.
    I somras när vi var utomlands hittade jag en julaffär och var tvungen att köpa något litet, en liten julälg med skridskor, den kostade 175 kr och var bara några cm hög. Tur att inte maken såg prislappen... Undra var den ska få sitta i år?!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

Jag har letat som besatt efter en kappa till köksfönstret med något kul julmotiv för barnen. Typ snögubbar eller tomtar eller något. Någon som har hittat det?
    Jag vill inte ha hela gardiner för det blir nog för mycket... Tyg går också bra, en kappa slänger man ju ihop fort.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Lalune2 skrev 2008-11-06 22:17:36 följande:
    Hemtex har jättefina kappor med tomtar och annat! Kolla på www.hemtex.se
    Wow, äntligen hittar jag en kappa som skulle passa perfekt! Stort tack, jag ska dit så fort jag kan och inhandla den!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Lalune2 skrev 2008-11-06 22:30:30 följande:
    Ja, visst är de fina! Den här tänkte jag köpa. www.hemtex.com/sv/Start/Kok/Gardiner/Kappor/G.../
    Den tänkte jag också på. Jag har gröna kappor som skulle funka till det tror jag.
    Orkiden80 skrev 2008-11-06 22:32:55 följande:
    www.ellos.se/SplashPage/SplashPage.aspx?Categ...Har köpt den här svarta panel-gardinen! .Tänkte ha en helröd bakgrund...
    Den där har jag suktat efter, men jag är så omodern att jag inte har panelgardiner än. Generad
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Orkiden80 skrev 2008-11-06 22:43:02 följande:
    Jag hänger panelgardinen i en vanlig stång. Men ringar upptill och tyngd nertill. Lite fusk, jag vet... Men då kan man växla mellan panelgardin och traditionell gardin .
    Smart!
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Lalune2 skrev 2008-11-07 15:16:41 följande:
    Nu har jag läst Amelia Jul och Allers Julmagasin och ingen var speciellt bra. Allers var snäppet bättre men ingen höjdare. Bäst hittills har varit Allt i Hemmet Julspecial och Drömhem och Trädgård, de var TOPPENBRA och man kände inspirationen! Lantliv ligger på soffbordet och väntar.
    När kom de ut? Jag tittade i måndags men såg de inte.
    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

*kastar över lite mandlar doppade i choklad och rullade i kanel*
    Jag ska lägga in bild på ett par tomtar jag köpte sen, de var alldeles underbara.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest
    Mammajessi skrev 2008-11-07 16:38:08 följande:
    Kan jag tänka mig... såg jätte mysigt ut... vart låg det?
    Utanför Sunne i Värmland. Det var där Selma Lagerlöf bodde.
    Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Vi som älskar julen!