Inlägg från: millisen |Visa alla inlägg
  • millisen

Vi som älskar julen!

Har du smakat på glöggen än
    Undrar om den är god

Mammajessi skrev 2008-11-11 14:09:48 följande:
    Detta har jag köpt i dag... glögg och Ljuvliga juldoft tvålar... som är helt underbara.. mmm
  • millisen

Stämmer inte på oss.... Vi är ju alla olika

Bonanza skrev 2008-11-12 13:47:30 följande:
    En observation: de som börjar pynta tidigt, de pyntar ofta med mycket tomtar, mycket rött och inte så enhetligt men väldigt kärleksfullt med saker som de har minnen till och som följer med år efter år. Mycket mönster och elektriska ljus. De som pyntar längre fram pyntar oftare med naturmaterial, vitt och rött och få färger och följer sin inredningsstil i övrigt. Dessa är också mer intresserade av heminredning generellt. Har jag fel? Det är bara snabbt utifrån vad jag har sett från bilder och så. Och inget är bättre än det andra!
  • millisen

Har aldrig kollat på bingolottos uppesittarkväll. Tycket sånt är så tråkigt.

• millisen

Älskar också och pynta utomhus, tycker det ser så fint ute på kvällarna.
    På förstadvent brukar vi gå ut och gå för att kolla på alla grannars pyntade trädgårdar och balkonger. En del har lagomt medans andra älskar att pynta med mycket grejer.
    Tycker att det har blivit mer och mer pynt ute här i Örebro. Tror man drar med sig grannarna, alltid någon som vill vara värst eller ha snyggast balkong/trädgård

cajsasmamma skrev 2008-11-13 16:46:19 följande:
    Jag älskar att "pynta " Ute med ljusslingor mm...
  • millisen

Vi pyntar med ljusslingor på våran balkong och sedan brukar vi ha en tomte som står på uteplatsen som vi har.
    I köket har jag en fransbalkong, så den brukar jag ha ett ljusnät som sitter på räcket.

Helgona skrev 2008-11-14 07:41:59 följande:
    Vad pyntar din med ute?
  • millisen

Åhhh vilket fint pepparkakshus

Såg att din dotter använde köpt kistyr. Räcker det länge eller bör man i så fall köpa flera???

MiaLau skrev 2008-11-16 23:38:27 följande:
    nu har jag lagt upp bilder i mitt galler.. det första pepparkakshuset www.familjeliv.se/hem/mialau/galleri.php?cur_...
  • millisen

Ja det kommer vi nog också göra. Tror det blir mindre kladd när man har en dotter på två år som vill vara med

lillamaa skrev 2008-11-17 07:19:23 följande:
    MiaLau: såg riktigt mysigt ut :D. kommer nog också använda sådant som man köper i år. blir nog lättare och mindre kladd ;)
  • millisen

Nu har jag ont i min hand. Har nämligen skrivit adresser till alla julkort. Så nu är julkorten klara.
    Nu ska man bara köpa frimärke och sen posta dom.

När brukar ni posta era julkort?

• millisen

Nej har ingen aning. Men kolla på postens hemsida

Mamasnest skrev 2008-11-17 14:30:13 följande:
    Är det någon som har koll på när man måste skicka kort som ska utanför Europa?
  • millisen

Åhh inte långt kvar till första advent nu

Jag bara önskar att vi ska få lite snö här så man kan åka lite pulka..

• millisen

Skit också hahahah

Bonanza skrev 2008-11-19 14:19:35 följande:
    Det har jag ju redan avslöjat ju.
  • millisen

God morgon här i Örebro är det just nu -0 och lite is på bilarna Snön som kom igår är borta tyvärr, men dom lovar att det kommer vara under minus i alla fall.

• millisen

Jag brukar julpynta dagen innan. För sen på söndag morgon så kan man tända allt. Mysigare att tända första adventsljuset på morgonen tycker jag.

MiaLau skrev 2008-11-20 23:14:21 följande:
    på lördagen den 29/11 så ska vi på gröna lund för att kolla på julmarknaden.så mys. då är funderingen. ska man julpynta på fredag eller söndag?
  • millisen

Här varken blåser det eller snöar. Men om man kollar smhi så ska det snöa i alla fall. Kanske kommer lite senare

• millisen

Nu snöar det här med

lillamaa skrev 2008-11-24 07:22:59 följande:
    millisen: vi får hoppas att ni också får lite snö :) vaknade av att traktorn var och plogade vid 5 inatt. en stor nackdel med snö...
  • millisen

Mammajessi: Inte dåligt med snö ni har fått
    Vart någonstans bor ni???

• millisen

I morgon ska jag till toys r us och köpa alla julklappar
    Gillar att vara ute i tid...

• millisen

Jo enligt min släkt och vänner är tidig...vet ej när dom handlar julklappar?

Helgona skrev 2008-11-24 18:45:32 följande:
    Men ärligt...28 dagar innan jul är väl inte tidigt?
Svar på tråden Vi som älskar julen!