Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Vi som älskar julen!

hello girls...Ja längtan till julen har funnits i en månadstid hos mig....I år skall ja banne mig köpa piff och puff från fyrklövern så fina...Någon som har dom? Är ni nöjda? Värt priset?

• Lajsa82

Hello!!

Ni som har barn vill jag ge ett tips till eller så kan nu ju ge det till gubben så han kommer i sängs tidigt innan julafton

Min son får ett paket med en pyjamas och en bok i kvällen innan julafton så att han skall komma i sängs tidigt så man hinner med det sista innan julaftonsmorgon, en mysig liten tradition tycker jag...

• Lajsa82

tereseA: Rocky road är super god, den gjorde ja förra året, lite svår att skära i bitar men mumsig...

• Lajsa82

Ser att ni pratar om traditioner:

Så här ser det ut här hemma.

Kvällen innan: sonen får två paket, ett med en pyjamas i och en bok i den andra, så han kommer i säng tidigt.

Julaftons morgon: Julfrukost med gröt, julbröd, skinka m.m.
    11-12 tiden: Ris a la malta, äggost m.m.
    12-13 tiden: Julklappsleken
    Sen tittar vi på Kalle och sen hjälps vi alla åt att göra i ordning den goda julmiddagen och äter länge och väl...Efter disk m.m. så kommer tomten och vi hjälps åt alla att dela ut Julklapparna och det rivs och slits en hel del och sen ifrågasätts det alltid av någon vart den och den julklappen tagit vägen och vi får leta i sopsäckarna och vi brukar hitta den som tur är.....efter ett tag avslutar vi kvällen med att äta julfika....

Jo under dagen finns det alltid att tillgå godis och fika....Så det är tur att vi inte spricker....

blir det en vit jul, vilket vi inte har haft under åratal så chansen är inte så stor så skall ja få ut alla att åka pulka för det hör julen till....

• Lajsa82

Hello...
    Våran julgran åker upp vid lucia, men förra året åkte den upp redan första advent....

Har ni riktigt julgran eller i plast? Finns det någon som hugger själv?

Vi röjde källaren för ett par månader sedan och slängde våran plast gran, vi riktar in oss på en riktig i år....

• Lajsa82

hej hej. idag har vi bakat lussebullar och sonen 3 år gjorde så fina, skall se om jag kan lägga in lite bilder senare ikväll... Så himla gott att jag var tvungen att ta två

• Lajsa82

åhhh vill ju med ha massa snö, har ligger det lite puder bara på backen min son sa...Titta mamma massa nöööö (snö)...vi ta am (fram)kälke.... nja här får vi i så fall sätta hjul på...

Jag är ute sent med att köpa julklappar dvs nu, jag blir tokig för jag hittar inte allt jag skall ha....Men jag köper hela tiden nya julklappar till sonen, kan inte sluta....

Svar på tråden Vi som älskar julen!