Inlägg från: sassus |Visa alla inlägg
  • sassus

Vi som älskar julen!

Sitter här å nynnar på Stilla natt, medan jag läser alla inlägg Kommer följa den här tråden med glädje. Det finns inget bättre än tiden innan jul, alla julsaker som dyker upp i affärerna, julmusiken, julreklam på TV, julrepotage i tidningar... Att veta att man har allt det framför sig... Precis som nån annan skrev är det nog tack vare julen som jag tycker så mkt om hösten. Tyvärr har det en baksida, och det är att jag varje år går in i någon slags depression när julen är över. Ingen har jag träffat som förstår mig, men det är så himla sorgligt att veta att det är ett helt år till nästa gång... Det värsta är när man råkar hitta en tidning med julrepotage eller hör julmusik och så har man julen bakom sig. Åååååh, det är så hemskt så jag blir alldeles sorgsen bara jag tänker på det. För varje år njuter jag mer och mer av tiden innan jul för att få ut maximalt av den

I år blir det dock en annorlunda jul. Trodde aldrig det skulle ske - men i år blir det julfirande hos min pojkväns föräldrar. Min bror ska ha barn i november, och de ska därför fira jul hemma hos hans flickväns föräldrar i år. Känner att julen inte blir detsamma utan min bror, så därför har jag gått med på att fira hemma hos "svärisarna". Har förberett min pojkvän på att jag säkert kommer fälla en liten tår kvällen innan julafton, som verkligen är speciell hemma hos min familj. Som kompensation ska jag julmysa extra mycket under december, och jag kräver att jag och sambon ska hugga egen gran och göra massa julgodis hemma hos hans föräldrar. Stackarn, han måste verkligen känna att jag vill fira med honom Jag ser redan fram emot nästa jul, när vi ska fira med min familj, och mitt lilla brorsbarn

• sassus

Kims mamma skrev 2008-09-16 18:16:02 följande:

Samma här...måste liksom ha lite nya gardiner till vardagsrummet. Har inga julgardiner som passar nu när vi har flyttat till vårat hus.
    Usch, beställde julgardiner från Jotex förra året, och de var alldeles snesydda. Såg inte klokt ut när jag hängde upp dem. Fast ni kanske köper tyg och syr egna? För då är det ju en annan sak...
  • sassus
    elegi skrev 2008-09-17 18:24:01 följande:
    Jag köpte ett par gardiner till köket för 5-6 år sedan och dom tvättas efter varje jul men är fortfarande superfina inte nåt snesytt här inte, reklamerade du?Dom ajg ahr är små röd/vit rutiga med en vit bård nertill där det är julstjärnor broderade, superfina köpte gardiner, duk, diskhanddukar
    Jag beställde ett par dubbelpaneler (fyra stycken alltså) och två dukar till. Allt va snett och dåligt sytt, så jag brydde mig inte om att reklamera eftersom jag trodde att det berodde på att Jotex inte har den bästa kvaliteten. Nu när ni säger att det kan va bra ska jag nog göra ett nytt försök i år. Det är ju juligt om inte annat
  • sassus

Åh, jag tycker det är så svårt att få så där julmysigt i vardagsrummet. Köket är lättare, det är ju inte lika stort. Kan inte ni som lyckas med vardagsrummet visa lite bilder så att vi amatörer kan lära oss ett och annat

Svar på tråden Vi som älskar julen!