Inlägg från: Analoga |Visa alla inlägg
  • Analoga

Vi som älskar julen!

Zondra skrev 2008-08-30 12:12:29 följande:
    Hej! Såg just den här tråden och här bara Måste jag vara med Fullkomligt älskar julen. Även hösten är mysig, speciellt när man närmar sig Halloween och den riktigt mörka perioden.Tända ljus, glögg, julmusik på stereon, tänt i spisen, julklappsinslagning, julkort, fixa pynten och den bästa kvällen på hela året för mig är två kvällar innan julafton då vi klär julgranen.Kul med tips om inredningdetaljer osv!Måste fråga, de här Piff o Puff lyktorna. Var säljs dom? Har någon nå'n länk att visa, så man får se dom? Låter hur sött som helst.Kram Z
    Håller med! Älskar också - och njuuter av hösten Verkligen mysig och rogivande, man slipper alla sommarens "måsten"   Såg du mitt tips ovan om Amelia Höst som finns ute nu? Tidningen för alla höstälskare
  • Analoga

Kul att se att jag inte är ensam om att fullkomligt älska hösten! Känt mig lite smått knäpp faktiskt, för de flesta brukar väl älska sommaren, det är väl mera "normalt" ?

• Analoga
    Terez skrev 2008-08-30 15:52:08 följande:
    Ja amelia höst får jag väl tumma på tills juletidningen kommer ut frinns den i affären nu eller?
    Ja, jag köpte den igår!
  • Analoga
    NennasuS skrev 2008-10-08 19:17:12 följande:
    Hon har kanske glömt oss hon har då varit inlggad senast idag.ANALOGA-var är du???
    Hej! Jag har haft så fullt upp med annat att jag knappt kikat in på denna tråd som jag själv startat *fniss* Jag kan lägga in lite länkar imorgon i TS. Har ni några önskemål?
  • Analoga
    NennasuS skrev 2008-10-08 21:32:59 följande:
    Visst är den, jag är så sugen...gillar att det är för värmeljus. TYcker inte riktigt om långa ljus eftersom jag är ganska bra på att glömma ljusen tända
    Jag tänker köpa en sån värmeljusstake! Såg en i Jotex, den var väldigt stilren och enkel, men den i Ellos var ju oxå mysig med tomtar på!
  • Analoga

Nu har jag lagt in både en julpyssel- och en julklappstråd

Säg till om ni vill ha något mera inlagt!

• Analoga
    TereseA skrev 2008-10-09 21:15:29 följande:
    vad coolt..är det den vita ljusstaken från ellos? Den bilden hamnade högst upp till vänster på min skärm--inte i inlägget.
    Jaa, jag vet inte vad jag gjorde för tokigt. Har iaf fått det borttaget nu

Ja, den är från Ellos. Tycker den är jättesöt och jättefräck samtidigt!
  • Analoga
    DenDär skrev 2008-10-09 21:20:10 följande:
    Svar på #1027Den är fin. Vi köpte en sån på Gekås för 1 mån sen fast svart.
    Tänker du ha den som adventsljusstake också?
  • Analoga

Dåligt av Ikea. Det är ju jättesvårt att hitta julartiklarna på nätet! Jag sökte tom på "jul" i sökordsrutan men fick inget napp. Hur fasen ska man kunna veta att man ska söka på "kallt"!!!??

• Analoga

Håller med er andra; Ikea´s julsortiment är inte mycket att hänga i julgranen (nu var jag fyndig va?) . Det fanns ingenting som gav mig nån wow-det-där-vill-jag-ha-känsla. Osmakliga färger också, såg nån julgranskula i orange t o m (!). Förvånansvärt dyrt också, specielt för att vara Ikea, en 2-pack julgranskulor för 39 kronor!!! 

Jag köpte en 6-pack dricksglas för 19 kronor där häromdagen..... 

• Analoga
    Zondra skrev 2008-10-15 18:27:56 följande:
    [citat]Någon av er som vet vart man kan köpa  en sådär julkalender med plats för små klappar fram till julafton paketkalender.com/Här är ett förslag som jag hittade när jag sökte på paketkalender. Finns säker mer att hitta )
    Tänkte just fråga detsamma! När jag gick in på paketkalender.com så fanns det dock bara att beställa kalendrar med fickor *besviken* . Jag vill ha en som de hade på startsidan med öglor som man kan hänga paket i, förstår inte varför inte den finns att beställa??
  • Analoga
    Är det någon här som vet var man kan köpa en paketkalender??

De enda jag sett i handeln är såna där med "fickor" eller "lådor" man stoppar paketen i, men jag vill ha en sån med "öglor" som man kan hänga paketen i.

Någon som sett någon sådan i någon affär eller på nätet? Eller någon som har tips om var man kan tänkas hitta en sån?

Tack för hjälpen på förhand!

P.s Är det någon mer länk ni vill ha i trådstarten så hojta bara D.s 
  • Analoga
    summertime123 skrev 2008-10-18 10:41:39 följande:
    hej! Har funderat över en sak nu i några dar och är nyfiken på i vilken ålder ni gav era barn en adventskalender ( en sån vanlig med choklad i) sonen brukar inte få äta godis vanligtvis och han kommer att vara 1½ år vid jul, känner mig som en elak mamma om han inte får en adventskalender haha även fast han inte vet vad d e hur har ni gjort?
    Nä, det är väl onödigt att ge en chokladkalender då de dels inte börjat äta godis ännu och dels inte ens vet vad han går miste om!
  • Analoga
    Helgona skrev 2008-10-18 14:42:58 följande:
    www.paketkalender.com/Denna länk funkar!
    Precis den där blå kalendern med ringar som man ser direkt när man klickar på länken, vill jag ha - men den verkar inte finnas till salu där!?
Svar på tråden Vi som älskar julen!