• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • Mirakel händer
    Mammajessi skrev 2008-10-25 16:06:27 följande:
    Här är kalendern som ska hänga i köket över den vita gardinen.Sen är det paket som lyser men ser man ju inte på bilde...hhmm...Sen vägg dekorationen som ja fixade i dag i vardagsrummet.
    De lysande paketen ska vi köpa också
  • War

Nästan läge att vi gör en bildtråd sen

• Carolaj83

har varit sjukskriven nu i 4 månader pga foglossningar med bebis nr 2....så idag tog vi en tur att hälsa på alla jobbarkompisar(jobbar på jula) o där var alla julsaker framme

blev en del shopping, 2 adventsstjärnor på fot till vardagsrummet, 2 vanliga vita adventsstjärnor till sovrummet, en fin julskål, en snöglob som ja tänkte ge till sonens dagmamma i julklapp men kanske behåller den sj
    o sen en ljusslinga utomhus med en påbyggnadsdel till

• Mammajessi

Skipa bild tråd, varför ska man hoppa hit och dit,,, det är ju här jul tråden är då kan man ju prata samtidigt som man visar upp nått man vill visa.... DET ÄR JU JUL

• h81
    Helen72a skrev 2008-10-25 19:31:44 följande:
    jaha dumt när man inte kan direktlänka på alla sidor gå in på JUL sedan är det en lucia krona i tyg
    har gjort en egen variant till sonen, sytt en stjärna i mjuk modell o gjort en egen strut modell mindre.. folk undrade vart jag köpt det förra året, kanske borde tillverka o sälja??
  • War
    Mammajessi skrev 2008-10-25 21:41:03 följande:
    Skipa bild tråd, varför ska man hoppa hit och dit,,, det är ju här jul tråden är då kan man ju prata samtidigt som man visar upp nått man vill visa.... DET ÄR JU JUL
    Go jul på sig fröken, ville vara först att önska det.
  • War
    bripoint skrev 2008-10-25 22:10:22 följande:
    Stämmer det att julmust blir bättre och smakar mer om den är äldre?
    JA, men du bör köpa apotekarnes på glasflaska.

En sån back smakar alltid bäst säsongen efter.
  • bripoint
    War skrev 2008-10-25 22:14:46 följande:
    JA, men du bör köpa apotekarnes på glasflaska.En sån back smakar alltid bäst säsongen efter.
    Det var min pappa som alltid köpte julmust så tidigt som möjligt och jag känner att jag vill hålla med honom men har alltid funderat på om det var inbillning...
Svar på tråden Vi som älskar julen!