• Analoga

Vi som älskar julen!

Kopierar över det Smajla skrev i hennes trådstart "Vi älskar julen" 25/8 -07". Tycker denna tråden var så mysig så därför startar jag nu en ny tråd inför julen 2008

Så här skrev Smajla:

"Här samlas vi som älskar julen och att vilja börja förbereda den tidigt. Vi vill undanbe oss gliringar utan hoppas på att få glutta i våra sparade inredningstidningar från förra julen efter vacker inspiration för julen 2008.

♥ ♥ ♥

Adventsskyltningen, boken Vit jul av Susanne Magelund, doft av hyacinter och doftande apelsiner med nejlikor i. Vita amaryllis, vackert omslagspapper med prasslande snören, lyssna till Jöbacks "Jag kommer hem till jul" och fundera på julklappstips och önskelistor. Baka pepparkakor och lussekatter, dricka julmust och julpyssla. Snöflingor, snöänglar och ljuslyktor. Marschaller och kuddmossa, stjärnklara nätter och den första frosten.

♥ ♥ ♥

Tycker ni vi ska ha någon särskild länk för exempelvis julrecept eller annat så skriv bara det i ett inlägg så lägger jag in en länk i trådstarten!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 20:24
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m35672115.html
    (tråden där vi lägger in recept på allt som hör julen till)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:05
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36490571.html

(Bildtråd för julpyssel och pynt)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 15:08
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m36778899.html
    (Julklappstråden)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 21:21
    www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
    (Nedräkning till JULAFTON)
  • Svar på tråden Vi som älskar julen!
  • xxJessikaxx

Hihi, lovar att snoka rätt på det så fort jsg kan, det hamnade längst ner i pc-väskan och nu skall jag packa ihop och åka hem fr jobbet. Lovar att återkomma

• Tjejligans mamma
    xxJessikaxx skrev 2008-11-25 16:24:20 följande:
    Hihi, lovar att snoka rätt på det så fort jsg kan, det hamnade längst ner i pc-väskan och nu skall jag packa ihop och åka hem fr jobbet. Lovar att återkomma
    Trevligt...  
  • lugnåsbo
    Tjejligans mamma skrev 2008-11-25 16:06:04 följande:
    Mjuk pepparkaka med Phiadelfia...har du det ovanpå eller emellan?Hel burk, blandar du med florsocker oxå eller bara osten?Lät smaskens...!
    la in recept i recepttråden.. den är rikgit god
  • Mamasnest

Det är väldigt gott att blanda i saffran i philadephiaosten och ha den emellan den mjuka pepparkakan. Det gjorde jag förra året och det var väldigt populärt.

Trebarnsmamma på heltid
  • Emilia82

hmmm någon som hinner fixa ny tråd i julstöket... inte jag sk aut och åka mer pulka nu

• LoveSharPei

Någon som vet vart man kan köpa sånna där små hjärtan man knyter runt adventljusen som det står 1,2,3 och 4 på?

• Lalune2

De finns på olika internetbutiker, gå in på julhuset.blogspot.com/
    Där hittar du massor med olika länkar till internetbutiker som har dessa. Dock har de varit slut ett tag, men kan ju ha kommit in nu. Hojta till om du hittar dem, för jag letar också!

LoveSharPei skrev 2008-11-25 17:24:54 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa sånna där små hjärtan man knyter runt adventljusen som det står 1,2,3 och 4 på?
  • Lalune2

Julstjärnor: Kavla ut smördeg och lägg en klick äppelmos på, sen gör man stjärnor av det, svårt att förklara, man viker in hörnen liksom och sen in i ugnen. Supergoda!

Och NU går även jag in i andra tråden!

Tjejligans mamma skrev 2008-11-25 15:20:55 följande:

Vad är julstjärnor för ätbart?Tosca...mums!  :-PNån mer med nått speciellt som ni brukar baka till jul/advent?Tacksam för alla svar...!
  • LoveSharPei
    Lalune2 skrev 2008-11-25 18:13:21 följande:
    De finns på olika internetbutiker, gå in på julhuset.blogspot.com/Där hittar du massor med olika länkar till internetbutiker som har dessa. Dock har de varit slut ett tag, men kan ju ha kommit in nu. Hojta till om du hittar dem, för jag letar också!
    Jag har letat som en tok hela kvällen men inte hittat några... Jag säger till om jag hittar dom!
  • Little
    cameassister skrev 2008-11-25 16:04:19 följande:
    Vet att det inte är detta ni pratar om men skulle hemskt gärna vilja veta om ni har en aning om vart man kan köpa en elektrisk julkyrka, ni vet en sådan med speldosa ngn som vet??
    Det finns massor av dem på tradera!

här kommer några:
    www.tradera.com/search/imp.aspx&Image1.x=26&Image1.y=10&listtype=1&catid=202907
  • Pumpalicious

Köpte lite pynt igår. En adventsljusstake från Hemtex. Julgranskulor. Utebelysning till balkongen och en ny adventsstjärna. Här kommer en bild på stjärnan, fastnade för den för att den inte har något "hål-mönster". Är väldigt stilren..

vardagsrums fönster med nya stora stjärnan

• TereseA
    Pumpalot skrev 2008-11-26 07:05:36 följande:
    Köpte lite pynt igår. En adventsljusstake från Hemtex. Julgranskulor. Utebelysning till balkongen och en ny adventsstjärna. Här kommer en bild på stjärnan, fastnade för den för att den inte har något "hål-mönster". Är väldigt stilren..
    ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-5-122/m38689917.html
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Vi som älskar julen!