Inlägg från: Terez |Visa alla inlägg
  • Terez

Vi som älskar julen!

igår fick jag värdldens överrasknig. Har ju beställt lite saker från ponduro, först skulle det gå fort med leveransen då jag beställde snabb leverans, men sedan fick jag mail om att det skulle ta vanlig tid, det vill säga att varorna skulle komma om ca 1-2 veckor. Igår fick jag plötsligt ett sms om att nu är mitt packet på macken redo att hmtas ut

Så nu är det bara att börja pyssla. superkul ju

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

jag har planerat en juklapp klart, inte köpt ännu, men kommer att göra hemmagjorda presentkort på det.

Det är till min systers son på fyra år. Han ska få ett besök på universeum och ett besök på lek och bus landet. I universeums presentkort ingår även mammas biljett + att moster med barn kommer med. God lunch efter att kikat på djuren eller busar i lek o bus ingår med. Så två heldagar ska jag ge till lillkillen. (kan ju tilllägga att min syster har lite ont om pengar o kan inte ta pojken själv dit och har pratat mycket om att hon gärna vill ta han dit)

Tror att mina presenter till han kommer bli perfekta. Om jag har råd ska jag nog köpa en spindelmannen utklädningsdress till han med, han älskar allt som har med spindelmanen att göra.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

vi har de senaste åren haft julbakkväll med våra vänner. Då bakar vi lite pepparkakor och annan julgodis. Avslutar kvällen med glögg, nybakat (det vi bakat under kvällen smakas på här) och ett roligt spel.

SUper mysigt. rekomenderar det verkligen.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

mmm, julmust med nybakad lusse katt.
    Gud så sugen jag blev på det.

Nån som vet om julmust finns i gbg nån stanns
    Annars får jag vänta tills jul på lisseberg öppnar. Det är väl rätt snart.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

idag har jag bakat en mjukpepparkaka och en saffraskaka. Blev så sugen på lussebullar innan, men orkade inte hålla på med det. Men oj vilket jul-sug jag fick då jag gräddade pepparkakan
    Men nu är det ju bara ca två månader kvar till 1:a advent

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

nu är jag nästan helt klar med julgrans pyntet som jag pysslat ihop. Ska fota och lägga in i pysseltråden. Nån som har länken?

Undra var ts håller hus? nån som vet?

skulle behöva köpa nya julgardiner med till vardagsrummet, nån som har nåt tips på affär med snygga gardiner?

Oj, många frågor

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

åh, tack för pyssel tråden.

Ja det vore ju toppen med att kunna ha även denna och en eventuell julklapps tråd uppe i ts. Men har inte sett röken av henne sen tråden startades
    Kanske har hon fullt upp med julbestyr *fniss*

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

kan bara hålla med föregående skribent om leilas rocky road. Den är underbar. det beska från chokladen blandat med de salta från nötterna.. Mumma.
    Även hennes andra julgodisar är supergoda. gjorde massa olika från hennes resept förra året.  och allt blev poppis

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

jo det står på tv4 hemsida att leila kommer tillbaka nu snart. Hoppas verkligen att hennes julprogram med kommer igen

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

även jag har köpt jultidningen idag. Gud så mysig den var
    Har fått massa inspiration till jul pyssel o bak. Får nog bli en runda till ner till panduro och handla lite material. De tilda änglarna var ju underbara, funderar på att göra ett gäng sånna och ha hemma till jul..

Behöver med börja med julkorten rätt snart. Jobbigt dock då jag inte bestämmt hur de ska se ut ännu. Men kommer i allafall vara med gameldags änglar på... Tror jag

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vi som älskar julen!