-
www.familjeliv.se/Forum-5-122/m35972000.htmllugnåsbo skrev 2008-11-16 13:33:17 följande:nån här som har länk till PStråden där dom gör julkort?
-
Vi postar julkorten efter lucia.
-
Är det någon som har koll på när man måste skicka kort som ska utanför Europa?
-
Var hittar man de mysiga djungeldjuren?Pumpalot skrev 2008-11-17 17:57:25 följande:Nu har jag börjat pynta, finns en köksbild på bloggen pumpalot.blogg.se
-
Åh tack så mycket.Pumpalot skrev 2008-11-17 20:18:50 följande:på zyboo.com
-
Jag vet inte om jag redan har skrivit det här i tråden men med risk för att upprepa mig...
Angående paketkalender så kör vi med saker där man lägger ihop små saker. Tex förra året då stora tjejen (då två år) fick duplo varje dag för att på julafton ha en hel hink full med duplo. Sonen (då 10 år) fick bitar och instruktioner med vanligt lego och först på julafton när de största bitarna kom såg han vad det skulle bli.
I år kör vi pussel, ett Simspnspussel som ser ut som en boll till sonen och ett 3D pussel till äldsta dottern. Lillan på 18 månader får duplobitar bara för att också ha något varje morgon.
-
Jag har köpt julklappar till de små barnen idag.
Ikväll ska jag slå in dem, dricka glögg och lyssna på julmusik. Maken tycker att jag är galen men jag orkar inte vänta längre!
Nu när jag tänker på det så har jag en pepparkaks-cheesecake i frysen också, mums.
-
Gillar era män cigarrer? En humador är ju en fin present, dyr, men uppskattad om man gillar cigarrer.
-
Jag bor också vid Vänern men här var det bara snöblandat regn idag.lugnåsbo skrev 2008-11-19 20:48:49 följande:ja jag har inte hört så mycket om det området Här har det snöat idag iallafall, men jag bor ju vid vänern
-
Dag 1 Baka
Dag 2 pynta granen
Dag 3 åka till badhuset
Dag4 gå till skogen samla material
Dag5 pysseldag
Dag6 göra julkort
Dag7 julhandla o titta på tomtar på stan
Dag8 läsa en julbok
Dag9 Titta på en film tillsammans tex polarexpressen
Dag 10 fixa fint för småfåglarna, julkärve hör till ;)
Dag 11 Besök en julmarknad
Dag 12 apelsiner m nejlikor o lite annat julgott...
Dag 13 titta på en lucia tilsammans antingen live eller på tv
Dag 14 Göra julgodis
Dag 15 göra pepparkakshus
Dag 16 Koka knäck