Inlägg från: Terez |Visa alla inlägg
  • Terez

Vi som älskar julen!

JO visst är den bra, en klassiker. Men tycker faktist inte den är den bästa versionen av helga natt.
    Den ör lite väl pampig för mig smak, men helt klart en klassiker

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

idag har jag inskaffat pepparkaksdeg och julmust. Så ikväll blir det mys med (eventuellt) nygräddade pepparkakor eller bara degen med must   *mumma*

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

vart hittade du toasitsen? har du bild på den. låter ju super kul med en sån

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

hihihi så gulligt
    Det skulle jag med kunna tänka mig, men har tvärr inte råd att handla så mycket mera nu innan jag är klar med julklapparna. Efter det går de slantarna som är över till mig

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

wee, inte långt kvar alls då!

Nu har jag just pratat med min sambo i telefon (han jobbar kvällen så blir att planera heljen över tele)  HAN kom med förslaget att åka ner till stan imorogn och kika i affärer på lite julpynt och börja hanlda julklappar! Fick nästan hjärtstopp av förvåning. Han började prata om när vi ska sätta upp granen och om årets granpynt är klart eller om jag har mera änglar kvar att göra. Super kul att för första gången höra honom planera inför julen

Han har även bett om ledigt de klämdagarna som är mellan jul o nyår i år. Just för att kunna slappna av o njuta av julen + att lillebror kommer att pluppa ut då med. Skönt att slippa behöva övertala honom till att INTE jobba under hela julen
    Så i år är det ett stoooort genombrott i hans julande.  *hahaha*

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

ni som har snö, vart bor ni?
    Själv bor jag i gbg och idag har det vart kallt, men ingen snö ännu iallafall
    Kankse kommer hit med

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

ååhhh. vilken snölängtan jag har!!! Lyllos alla er som redan fått smaka på snön.
    Hör i morse kunde de som ville få morgonensdagg till eventuell snöblandad regn
    I min värld var det snö i allafall *hahaha*

Men det sägs ju bli kallare nu så inte en omöjlighet att snln kommer snart

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Idag har jag bakat både pepparkakor men även lussekatter. Var på ica innan och köpte en flaska glögg till kvällen. Inte för min skull (även om jag njuter av tjyvstarten till 100%) utan för att vi har besök av en kpmpis från Colombia. Han har aldrig firat "svensk" jul! Och självklart kan jag ju inte skicka hem honom igen utan att ha drukigt julmust, ätit pepparkakor och lussekatter eller druckigt glögg
    Man får ju ta tillfället i akt.

Så ikväll blir det minijulafton...

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Nu har jag shoppat klart årets julklappar (till min familj) bara svärföräldrarna kvar, men dem tar jag tillsammans med sambon.

Det vart BodaNova bestick till min mor och far (dyra jäklar så de fick dela prasent)
    En Teflon stekpanna till min syster
    en heldag på lek och bus landet + ett besök på universeum till syrrans son

Till min dotter blev det little people zoo + extra djur.
    Till min sambo har jag inte  köpt nåt. Vi har just köpt ny soffa och renoverat köket så det blev våra julklappar i år

SKänt att vara klar, men känns tomt att inte behöva fixa mera inför julen nu.
    Kmmer troligen bli ett o annat paket till ._D

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Idag i affären såg jag med amelia jul tidningen, men inte upppackad ännu. Jag frågade snällt om jag fick köpa en. Men en grinch till kärring frästa att de minsann inte ska packas upp förren imorgon
    Så jag fick gå hem utan.
    Men ska jobba kvällen imorgon, så har en heeeeeeel kväll i lugn o ro att läsa den. Hoppas bara det blir en lugn kväll på jobbet

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vi som älskar julen!