Inlägg från: Terez |Visa alla inlägg
  • Terez

Vi som älskar julen!

Är det mängder av alkohol i blossa årglöggen eller hur ser det ut?
    Funderar på att "försöka" inflrskaffa mig en flarra innan jobbet ikväll. Hoppas det finns kvar

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

hehe, ringde just till systemet och hörde om de har kvar av glöggen. 500 flaskor sa han fanns kvar, så troligen finns det en eller två kvar till mig tills jag vankat ner

mmm. Kanske får provsmaka lite (trots alkohol i)
    Annars sparar jag den till bebisen kommit ut.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

oj då.
    Ringde till systemet i Nordstan, Göteborg och där som sagt hade de 500 flaskor kvar. Han trodde inte de skulle gå åt idag. Men ska åka om ca 45 min, så hinner säkert få tag på nån flaska

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

hahah hemma hos oss vart det med roliga ställningar på kylskåps nissarna
    Får bli att åka till jysk o kika på dem..

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Idag har jag julinventerat. var nere i källaren och gick egenom alla julsakerna så jag vet vad vi behöver köpa nytt
    Blev till min fövåning inte så mycket.. Men lite dukar, gardiner och sen kommer det väl med en o annan öngel tror jag

I helgen shoppade vi lite fina julsaker på rusta och på citygross. Min karl har blivigt smittad av mitt jul-sug så även han går runt och planerar pyntandet
    Bra att få lite hjälp då det är dags för pyntning. Idag är det ca 18-19 dagar kvar tills lite av julpyntet ska komma upp..... Den lilla tid som är kvar kommer ju springa fram! Vi ska fira min dotters 2 års kalas helgen den 28-30 i samma veva är det ju första advent, så får bli att ha det lite pyntat och fint redan då.. Kul kul.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

här hemma stormar det för fullt. Tur att min mage är så stor av bebisen nu. Annars hade nog både jag och lilltjejen blåst bort imorse på väg till dagis
    Kan ju tilllägga att vi bor högt uppe på ett berg med, här blåser det så gott som alltid, men i dag är det full storm. Är lite orolig för att mina nyplanterade vinterekar ska blåsa iväg... De är ju så små och inte helt rotade ännu

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

I balkong lådor gillar jag vinterek, ljung, röd vinterkål (även vit är fin) små söta en buskar.
    Alla är bra växter som tål kyla och bortglömd vattning

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

ja de ska klara av lite kyla och snö-.
    Hade ljung och vinterek förra året. I år har jag vinterek och röd vinterkål.
    De klarar sig galant
    Blanda i lite lekakulor i jorden du planterar i så blir inte jorden så kompakt då det fryser.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Nu har jag vart ute i stormen och fotat vintereken.
    Här ser du hur den ser ut, Jag har köpt en mindre variant av den. Förra årets var större i storlek..

IMG_4622.JPG

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

var det nån här inne som hade receptet till snabb knäck`? Den med vaniljvisp i..
    Har kikat barkåt i tråden, men är ju så många sidor o minns inte allt när o var det kan tänkas vara. Tacksam för snabbt svar, tänkte nämligen sätta i gång med lite julbak

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

suoer tack för receptet.
    Efter attr ha kikat egenom ca 200 sidor och inte funnit skiten började jag ge upp

Men får bli att prova den imorgon.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Nu är jag just hemkommen från lissebergs julmarknad. Supermysigt att gå där o kika.
    Köpte en Julpåse med bröd och god enbärsmust, brödet inner vi väl knapra upp innnan jul, men plsnen är att spara musten Får se hur det går.

Fick riktig julkännsla av att gå där, fin julmusik och konstgjord snö på träden. Super fint..

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

åh så fina gardiner du har, vart har du köpt dem?
    har med börjat smyga upp lite pynt, men har ej bilder på det ännu. men fotar så fort jag har tillgång till camera igen

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Nu är vardagsrummet färdig adventspyntat
    Fattas bara en duk till soffbordet. Då jag kör vitt/ljust tema i år fattades det en fin julduk i de färgerna. Får bli att åka till stan och shoppa lite.

Ser så mysigt ut när allt är uppe. Längtar tills granen kommer upp, men ska hålla mig iallafall till lucia tror jag

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Här kommer bilder på pyntet:
    IMG_4650.JPG

IMG_4649.JPG

Första advent är nästa helg. den 30/11..

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

tack för kommentarerna på mitt pynt.
    Älskar med änglar. De som hänger i gardinstången är nya för iår. Ihop pysslade från inköpt pyssel set från panduro. Supersöta

Idag (tror jag) ska jag ta tag i köket. Har börjat lite men ska göra klart. Min sambo, som jobbar kväll denna veckan är ensam hemma hela dagarna och vänder upp och ner på hela lyan, speciellt köket. Så varge dag då jag kommer hem från jobbet ser det för jäkligt ut där inne. Så får börja med att röja undan så pyntet får plats

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

idag kom ääääntligen snön till göteborg. Inte mycket, men dock så snöade det och landade lite vitt på marken

Eligt vädret ska det komma minusgrader och mera snö till heljen !!!
    Underbart juh.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

Jag bor med i gbg, lite i utkanten. Och inatt vid halv två snöade det. Och det ligger fortfarande kvar. Inte mycket men ett litet lager av vitt. Imorse så glimmade träden och gräset av frosten, supermysigt,.
    Låter ju lovande om det kommer ännu mera snö

Håll tummarna för oss gbg´are att vi med får lite snö...
    Kallt är det här ialla fall. Lillan har så passane gjort sig av med ALLA vantarna. Slängt, grävtner eller gömt undan så gått som varje liten vante innom en mils avstånd. Så fick åka och shoppa lite efter jobbet. Så nu är vantlagret fullt igen

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

idag har det jul-bakatd så det stått härliga till.
    Har gjort Knäck, smörkola, mörk choklad- apelsin tryffel, vitchoklad tryffel sen gjort peppisdeg som ska barkas ut imorgon. Har även planer på att göra ännu en sats lussebullar

Härligt med julbak, men oj vilken foglossning jag har nu

Tvingade sambon att poppa pop-corn, sen korkade vi upp en flaska enbärsmust och satt och njöt i soffan

Tyvärr kom det inte mera snö här heller, men vart kallt så nu är marken grundad för snön. Hoppas bara den kommer

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
  • Terez

oj oj oj vad mycket snö det verkar kommit runt om i landet.
    Här hos mig har det yrt små småp flingor. Lite vitt på marken men inte tilräckligt för pulka åk. Men himelen är fortfarande så dära snögrå, så kankse kommer det mera under kvällen/natten. *hoppas*

Igår hade vi ett gäng vänner över på en bit mat. Sen till efterrätt provsmakade vi mitt julgodis och nybakade lussekatter. Supergott. Vitchokladtryffel var en favorit hos många
    blir nog att baka lite mera av dem, tror de hinner ta slut innan julafton kommer.

ღ ♥ ღ Cassandra ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vi som älskar julen!