Högtider, hur löser ni detta?
Jag och min partner har varit tillsammans i ca 6 manader och har det valdigt bra tillsammans. Hans och hans foredetta tar barnen varannan vecka, och for att vara helt arlig tycker jag det ar som roligast nar vi har barnen hos oss :)
Vi har dessutom forlovat oss nyligen, och aven om det kan tyckas som att allt gar valdigt fort fram ar jag mycket lycklig i forhallandet.
Men nu till problemet..
Igar pratade jag och partnern pa skype med webcam (jag ar for tillfallet och halsar pa en foralder utomlands) da han fragade vad jag hade for planer till jul.
Jag svarade skamtsamt att jag jobbar, men erkande sen att na, det gor jag nog inte.
Da sade han att "ja, jag kommer nog fira med Sara (exet) och barnen.".... Jag satte min kvallsmacka i halsen och sade nagot i stil med "Hursa?"..
Vi diskuterade saken en stund och jag klargjorde att det skulle vara ytterst obehagligt for mig om han firade jul pa det viset. Jag hade i hemlighet hoppats pa att vi skulle fa ha barnen pa julen, men inte hade tanken slagit mig att han ville fira den hemma hos sitt ex, och utan mig dessutom.
Jag ar inte den som alltid sager ifran, men dar gick min grans, och jag sade at honom att han och hans ex far losa julen sinsemellan, men att julen firar man framst med sin partner och inte sitt ex.
Har jag fel i detta? Kan inte kanna att jag gjort det, men allt det har ar nytt for mig, och jag kan ha fel. Behover helt enkelt alla tipps jag kan fa.
Hur gor ni under hogtiderna?
Tacksam for svar.
xxxx
och ursakta for saknaden av svenska bokstaver, man orkar bara med ett visst antal ctrl c- ctrl v :P