Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

Hur skulle ni ha hanterat situationen?

När jag var skoltrött så gjorde jag samma sak, överdrev alltid minsta lilla känningar i huvudet att jag kanske skulle få ont i huvudet.
    Det låter som att han trivs med livet, men orkar inte med skolan helt enkelt..inte ovanligt alls i 15-års åldern!

Stå på er! Och ni måste se till så att pappan förstår hur viktigt det är att han står på sig också. Hjälp killen med läxorna så gott ni kan och prata gärna med skolan och med killen om det finns nåt sätt ni skulle kunna göra på, för att han lättare ska ta sig igenom den här jobbiga perioden.

• Bevabus

Han är överviktig säger du nu. Inte för att det har något med ämnet att göra, men om han äter som du säger...som 7 hästar, så borde ni verkligen minska ner på portionerna! Det minskar hans matsäck och till slut så kommer hans magsäck att anpassa sig och han kommer bli nöjd med att äta en normalstor portion varje måltid. Håll koll på det han stoppar i sig, hur mycket mängder mat.

• Bevabus

Alltså, den här pappan verkar ju vara omöjlig men sin gullegris till son. Blir vansinnig på såna människor!
    Han får fan ta o skärpa till sig, jag är jätteledsen att jag inte har något råd att ge till dig TS om hur du ska få honom att fatta =/
    Det bästa rådet jag kan ge dig är att visa honom denna tråd!
    Det är flera på FL som brukar visa envisa personer svar som dom har fått om sina problem på FL och det har fått personen att inse vad den håller på.
    jen bossman skrev 2008-08-29 15:21:19 följande:

Du anar inte hur många gånger jag tagit upp det med min sambo men han låter honom ändå äta hur mycket han vill. Som sist barnen var hos hos och vi sskulle äta tortillas (typ tacos) och han lät honom äta 5 stycken stora tortillas!pojkens farmor är också ganska duktig på att trycka i båda barnen mat, godis, läsk osv.
  • Bevabus

jora...en "normal" person kan få ner typ 3..och då är man liksom proppmätt..

Carisma95 skrev 2008-08-29 15:24:47 följande:
    Ny vet jag inte riktigt hur tortillas ser ut. Men 5 tacos är väl inte sååå mycket för en kille i tonåren..?
  • Bevabus

TS, jag tror verkligen att det är skoltrötthet. Om det inte är att han kanske blir retad för sin övervikt. Nåt annat kan jag inte tänka mig..

Svar på tråden Hur skulle ni ha hanterat situationen?