Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Hur skulle ni ha hanterat situationen?

Om han har ont i huvudet/magen så ofta, så måste det i ju i vilket fall kollas upp (igen). Antingen om det är fysiska symtpom pga t.ex. stress, eller som sagt ovan, pga psykisk stress som kanske mobbning?

Oavsett vilket, så tycker jag inte att din sambo gör rätt, som "går emot" mamman.
    Det bästa är att de pratar om det med sonen, alt. går och pratar med någon proffesionell (om nu läkarna inte hittar något fel på honom).

A stumble may prevent a fall....
  • Carisma95
    jen bossman skrev 2008-08-29 15:21:19 följande:
    Du anar inte hur många gånger jag tagit upp det med min sambo men han låter honom ändå äta hur mycket han vill. Som sist barnen var hos hos och vi sskulle äta tortillas (typ tacos) och han lät honom äta 5 stycken stora tortillas!pojkens farmor är också ganska duktig på att trycka i båda barnen mat, godis, läsk osv.
    Ny vet jag inte riktigt hur tortillas ser ut. Men 5 tacos är väl inte sååå mycket för en kille i tonåren..?
  • Carisma95
    jen bossman skrev 2008-08-29 15:28:50 följande:
    tortillas är dom där runda platta "bröden" som vi äter med tacos tillbehör. och jo, DOM ÄR STOORA när man fyller dom med mat. Jag äter 1 sen är jag proppmätt, min sambo äter 2, sen är han proppmätt. Pojken äter 5 st!!!!
    Jaså, de mjuka bröden. Jo de är i och för sig större. Men tycker ändå det inte är kopiöst mycket. (Beroende på hur hans matvanor ser ut resten av dagen vill säga).
    De flesta jag känner äter rätt många såna när vi äter tacos och "mjuka bröd". Men strunt samma, känns lite OT.
Svar på tråden Hur skulle ni ha hanterat situationen?