• Anonym

åkte ditt för rattfylla....!! åh så dumt

vad händer nu??
    o,6 i promille.
    ensamstående och har två barn (var ej med i bilen utan var hos pappan)
    hon har haft körkort i 5 år och tidigare ostraffad.
    dom tog körkortet igår.

kommer hon förlora körkortet? böter? fängelse?
    vad händer nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:16
    i papprerna stod det att det vara var 0,331 i promille, det måste väll vara lindare?

• Svar på tråden åkte ditt för rattfylla....!! åh så dumt
  • Chivasreal

Tog de körkortet så förlorade hon det men hon måste ha fått en dom väl? Fängelse nä de tror jag inte men böter. kanske blir av med kortet 10månader till ett år

• Anonym

nej man får en dom sen dom lämnade över allt pappersarbete igår till åklagaren som avgör hur det blir..

• Chivasreal

Okey jag vet min bror åkte för ett år sen ungefär men han fick 1år utan körkort å 500kr till brottofferfonden inget mer så han kom lindrigt undan han hade högre promille än din vän.

• lillalillalillamysan

Hoppas att de tog det och behåller det. Att köra påverkad är oförlåtligt - småbarnsmor eller ej! Jag vet ej vad som händer rent rättsligt...

• Anonym (arg)

Hoppas körkortet blir borta för all framtid. Har två kompisar som blivit ihjälkörda på grund av folk som inte fattar att man inte kör onykter. Nä straffet borde bli hårt med dryga böter och utan körkort med särskild prövning av läkare för att få tillbaka det.

• Chivasreal

Jag tycker oxå det är hemskt att det händer men det är vad jag tror

• Tittij

Min sambo äkte dit dagen efter med 0,5 promille. Han blev av med körkortet ett halvår plus 30 000 kr i böter..

• Anonym

Det var ju bra att hennes egna barn var i tryggt förvar hos pappan. Men alla andras barn då och alla andra över huvud taget som vill kunna vistas utomhus och i trafiken utan att riskera att bli ihjälkörda av idioter som inte kan låta bli bilen när de har druckit?

Jag vet inte vad som händer. Men jag hoppas hon blir av med körkortet för alltid och får så dryga böter att hon aldrig får råd att ta nytt körkort.

• Skusan

Japp är man så korkad att man kör onykter, oavsett anledning så får man surt betala, pengar, indraget körkort, skam etc. Hoppas hon blir av med det och får lov att ta om det igen för att få tillbaka det, har inget över för rattonyktra (alkohol eller narkotika).

• Chivasreal

Tittij: det vart mycket böter. Jag har för mig att gränsen gick vid 0,5 förut?

Svar på tråden åkte ditt för rattfylla....!! åh så dumt