• Suck och suck

Gummilisten i öppningshålet till vår tvättmaskin Husqvarna HOPPLÖS att få ren. MASSOR av skit fastnar där!! !!

Någon som känner igen problemet? Har lusläst bruksanvisningen för att se om man kan få bort den här gummilisten där det fastnar MASSOR av skit (ludd, tyg, färg och skräp), men man kan inte ta bort den här listen.

Frågan är hur man får rent på ett bra sätt där? Jag hajar inte. Det sitter ju ludd och sånt så hårt intorkat där så det är svårt att dra med en trasa för att få rent där.
    Man måste ju vara jädrigt försiktig om den där gummilisten också så det inte går hål och blir läckage genom den.

Hur får ni som har en sån här typ av modell rent gummilisten???????

• Svar på tråden Gummilisten i öppningshålet till vår tvättmaskin Husqvarna HOPPLÖS att få ren. MASSOR av skit fastnar där!! !!
  • Micke

Det är ett elände. Satsa på en Cylinda nästa gång, de har ju valt en helt egen konstruktion där man slipper gummibälgen.

• Suck och suck

Okeeej! Helt otroligt. Vilken tillverkningsmiss.
    De borde kunna hitta en lämplig lösning, eller iallafall skriva en kommentar om det i bruksanvisningen.

• Micke

Lika illa på vår electrolux om det är till ngn glädje..

• lövet2

Jättekul när man tvättat vita lakan och ska dra ur dem från tvättmaskinen - förbi den där läbbiga gummilisten ... Skrikandes

• Suck och suck

Mögel också! Då borde man väl dra en trasa med klorin där?
    Fast då får man väl missfärgade kläder? Om klorinet fastnar i det intorkade.
    Jisses.
    Nyss färgade jag kläder och därför var jag extra intresserad av att få rent i den där gummibälgen,
    för om färgen fastnar i luddet och det intorkade så kan man ju räkna ut hur kläderna i tvättarna efter blir.

• Suck och suck

Och man hittar ju allt möjligt intressant i den där gummilisten.
    Min sambo har tydligen fickorna fulla med skruvar, för jag har hittat ett antal rostiga skruvar där.
    Rost är ju VÄLDIGT lämpligt att tvätta kläder i. Suck!

• MiisPiis
    Suck och suck skrev 2008-08-30 22:05:54 följande:
    Och man hittar ju allt möjligt intressant i den där gummilisten.Min sambo har tydligen fickorna fulla med skruvar, för jag har hittat ett antal rostiga skruvar där.Rost är ju VÄLDIGT lämpligt att tvätta kläder i. Suck!
    PRECIS, jag med......skruvar!!!! Och diverse ludd från papper och SNUSDOSOR! Jag skrubbar med tvättsvamp och "Sillit bang" eller hur det stavas.
  • Suck och suck

Det var ju intressant att någon kände igen den här gummibälgen iallafall. Och om den är SÅ irriterande för folket så borde det bli mer DEBATT om uslingen!

• Suck och suck

Va? Har era sambos/män också fickorna fulla med skruvar?
    (Inga snusdosor här iallafall. )

Svar på tråden Gummilisten i öppningshålet till vår tvättmaskin Husqvarna HOPPLÖS att få ren. MASSOR av skit fastnar där!! !!