j0sefin skrev 2008-09-29 08:18:37 följande:
Ni kan tycka det är korkat men det är bara för att ni själva är i den situationen. I dagens samhälle behöver man inte föda barn. Finns en massa alternativ om man inte kan försörja det. Vi tjänar inte speciellt mycket. Tillsammans får vi väl ut 24.000 nu efter skatt när jag går hemma. Vi unnar vårat barn barnbidraget för vi känner att vi vill kunna ge honom ett bra liv, en bra start när väl han blir större. Sen har vi lån räkningar mat och blöjer som ska betalas. Så det är inte så vi lever lyxen heller. Men alla får vi ha åsikter. Har man inte råd med ett barn ser man för fan till att inte skaffa nåt! Ett barn ska inte få leva dåligt ekonomiskt och få alla b saker bara för att föräldrarna inte kunde låta bli att använda skydd eller ta modet till att göra abort!
Jag går inte på Soc och har aldrig gjort heller och hoppas att jag inte kommer att behöva göra det heller. Det finns säkert en liten klick människor som tycker att det är okej att gå på Soc och slippa jobba, men jag tror faktiskt att det är väldigt få. För de allra flesta är det väl en sista utväg.
Visst kan man tycka att folk får skylla sig själva och de får väl bo på gatan om de nu inte kan försörja sig själva. Men det skulle med största sannolikhet leda till ett betydligt hårdare samhälle, men mer och grövre kriminalitet osv. För mig är det inte ett samhälle jag vill ha, bara för att några få personer är "för lata" för att jobba. Nu känns det som att kom långt ifrån TS, ber om ursäkt, men jag går igång lite på sådana här kommentarer.