• Ängeln Lukas

    Erfarenheter av hårdträning efter avbryten graviditet?

    Hej!
    Jag förlorade ett barn efter 22 veckor i magen blev tvungen att avbryta graviditeten då vår lilla ängel var sjuk och saknade urinrör. Fick genomgå en vanlig förlossninig som många av er andra.

    Det som är så himla jobbigt är att i vanliga fall efter en förlossning så har du ju ditt lilla barn att ta hand om har inte någon tid över att rå om dig själv och börja träna igen. Men vi som förlorat våra barn har ju verkligen möjlighet att ta hand om oss själva då vi har misst det vi längtat så efter. Inte nog med att vi har ett stort tomrum så har vi ändå genomgått en förlossning och måste tänka på en hel del saker som man inte kan göra direkt. Har upplevt det som frustrerande att det känns som att kroppen fysiskt har återhämtat sig så bra men ändå måste man vänta med vissa saker.

    Har nu på slutet kommit igång med en del träning igen har sprungit, åkt inlines, promenerat, cyklat och det har funkat bra. Men när jag skulle träna Innebandy för första gången efteråt då kom ett bakslag fick jätteont i området kring blygdbenet. Kändes när jag skulle gå och lyfta benen. Det är ändå 4 månader efter förlossningen nu. Jag spelade innebandy fram till 13 v in i graviditeten så är ändå inte så länge sen jag gjort den övningen. Förmodligen blev det för mycket ändå. Är kanske inte stabil ännu.

    Är det någon som har upplevt något liknande eller har andra erfarenheter vad gäller hårdare träning efter avbryten graviditet?

  • Svar på tråden Erfarenheter av hårdträning efter avbryten graviditet?
  • MansonDust

    Hur länge sen hände det ?


    Vi väntar på vår Trea (v. 21) ~ BF 9 Jan -09
  • MansonDust

    Oj jag såg nu, 4 mån. Då tror jag inte att det är nån fara. Glad Är du osäker kan du ju ringa MVC & fråga i morgon.


    Vi väntar på vår Trea (v. 21) ~ BF 9 Jan -09
  • Trassel

    Hej!
    Det låter som lite kvarvarande foglossning. Det kan man ha ett tag efteråt. Min kropp knakade och hade sig flera månader efteråt och jag förlorade också i v22.
    Inget farligt men du ska inte belasta för mycket heller för då tar det längre tid innan det går över. Du kan annars höra med en sjukgymnast som kan ge dej lite bra övningar.

  • Poooh

    Hej,
    Jag beklagar det som hänt. Du har så rätt och jag känner igen mig mycket i det du skriver. Jag känner mycket att jag fått en chans till en nystart i livet och tar tag i saker jag inte kunnat/orkat/kommit mig för med tidigare. Har också börjat träna mycket för att ta hand om kroppen och bygga upp den inför förhoppningsvis en ny graviditet.

    Jag känner också av vissa saker vid träning. Jag tror det är kroppen sätt att säga ifrån, så det bästa rådet är nog att lyssna och som de andra skriver - ta kontakt med MVC och en sjukgymnast om det inte går över.

    Lycka till!

  • Ängeln Lukas

    Tack för era råd! Det är väl som ni säger att det är efter dyningar och kroppens sätt att säga ifrån. Är bara så frustrerande när man inte kan funka som vanligt och göra saker som man tycker är roligt. Hade accepterat det på ett annat sett om jag hade haft min lilla bäbis här... Ska ringa barnmorskan i morgon och höra hur länge man bör avstå från den typen av träning.

    Lukas beräknade födsel är nu under veckan 3-5 september så nu skulle man haft en stor mage och bara gått och väntat på att få träffa det lilla pyret. Men livet ville annat...

Svar på tråden Erfarenheter av hårdträning efter avbryten graviditet?