Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Nollning - full eller drogad?

Min dotter var på nollning i fredags och kom för första gången hem "full". Nu funderar vi på om hon blivit drogad för brukar man yra och fantisera väldigt när man "bara" är full? Hon kände inte igen sig hemma, var förföljd av en bombman och hade alla möjliga hemska historier. Och hon kom hem springandes för livet och skräckslagen. Hon raglade inte speciellt mycket men sluddrade.
    På lördagen var hon trött men inget bakfull. Hon minns inte mycket men säger att hon inte drack mycket för det gör hon aldrig. Då hon har celiaki drack hon inte öl som de andra utan fick någon brunt i småflaskor.
    Nu undrar jag av er som fått hem fulla tonåringar, yrar de eller kan hon faktiskt ha blivit drogad?

• Svar på tråden Nollning - full eller drogad?
  • abnocto

Det är första gången vi har sett henne full så hur hon är annars vet vi inte. Hon säger själv däremot att eftersom hon alltid druckit lite när det hänt så har hon alltid kunnat skärpa sig när hon kommit hem, därför har vi aldrig märkt något. Men de gånger har hon aldrig yrat enligt hennes kompisar.
    Tänkte inte på att kolla pupiller då eftersom hon var så panikslagen och nu är det nog försent. Men det ska jag komma ihåg.
    Och det känns lite fånigt att gå till polisen nu, för vad kan de göra? Nollningen är klar och hon minns inget så vad ska man anmäla. Visst skulle det vara bra att veta om det var droger eller inte men jag känner att det räcker med att jag hör hur andra haft det. Kanske var det helt naturlig reaktion efter alkohol. Nu mår hon ju bra och vi är glada att hon hittade hem, dock med lite sår i ansiktet o på knän som hon inte vet var hon fått ifrån, men kanske ramlade hon som hon kom rusande hemåt.

• abnocto

Givetvis hoppas vi att det bara var en fylla men det är ändå intressant att höra vad andra har för erfarenheter av fyllor. För visst brukar man ragla om man druckit mycket?
    Å andra sidan kanske det faktiskt blir så här för vissa, fast de inte dricker mycket. Då måste hon ju verkligen skärpa sig och aldrig dricka enligt min mening.

• abnocto

Vamme: när ens dotter kommer hem full första gången så börjar man inte tänka på droger det första man gör utan man försöker ta hand om sin dotter. Det där med droger har vi börjat fundera på efteråt då vi funderat och inte tycker det stämmer. Och jag har väl inte lagt det på hyllan om jag söker information och pratar med min dotter i efterhand? Och då hon är 16 har hon inte tagit körkort ännu men visst, det kan kanske komma när hon är ute och cyklar. Men vad ska jag då göra, hålla henne hemma dygnet runt??? Tja, det där med att min moral inte finns köper jag inte, snarare tvärtom när jag letar information och bekymrar mig för dottern. Och andra säger tydligen att man kan yra, så kanske det trots allt bara är en fylla?

Sedan drack alla andra öl men hon ville inte ha öl, därför fick hon småflaskor typ de man får på flygplanet. Och hon säger att hon inte drack mycket men har hon bara druckit cider innan och nu får sprit så kan det ju bli mycket på en säkert tom mage.

• abnocto

Tror inte att det är någon risk att hon dricker något närmaste tiden för hon är själv skärrad av att höra hurdan hon var när hon inte minns det.
    Vi är dock glada över en kille som hjälpte henne hem även om han fick jobba hårt för att få hem henne. Hon hittade på allt möjligt på vägen som normalt tar 15 min men nu tog 1 1/2 timme. Så vi vet att inget otäckt hände på vägen hem. Och det var han som blev biten då han hindrade henne från att springa mitt på gatan så om någon hoppat på henne hade hon nog försvarat sig till max (tryggt att veta ändå).
    Efter det jag hört här så kan man yra om olika saker av sprit och var det nu första gången hon drack sprit så kanske det var så. Så sprit lär hon nog avstå ifrån.
    Vi har haft samtal om att dricka något man inte vet vad det är så kanske hon nu förstått vad jag sagt.
    Tack för er info i alla fall.

• abnocto

Det är tråkigt att de måste ha alkohol över huvudtaget på nollning. Vad jag har hört så är det många som dricker för första gången då.
    Har nu tagit kontakt för att höra om vi ska lämna drogprov för att få reda på om det var en drog hon fick eller om hon helt enkelt inte tål sprit, då hon själv säger att hon inte drack mycket. Men de ska höra av sig idag så får vi se om vi ska gå vidare eller inte.

• abnocto

Kan i alla fall informera om att Tillnyktringsenheten som jag har varit i kontakt med känner inte igen symptomen om det bara var alkolhol. Och tyvärr kunde vi inte lämna urinprov för det måste man göra inom 72h. Så nu lägger vi detta till handlingarna som en lärdom för vi får aldrig reda på sanningen. Och dottern törs nog inte dricka sprit på länge

• abnocto

Detta var första året på gymnasiet och då är de 15-16 år beroende på när de fyller.

• abnocto

Den här skolan förbjöd nollning vilket jag tycker är synd. Det är lätt för en skola att säga att de tar bort allt ansvar när de vet att det ändå sker. Alltså hittade eleverna på saker själva. Tror att det är något som är bra i kontrollerade former för att man ska lära känna varandra för trots allt är det ett stort steg att börja gymnasiet. Helt plötsligt är man "stor".

• abnocto

JAg bor i Linköping coh det är lekar av alla de slag. Bl.a hade de "ihopbundna" fått gå i affärer och tigga saker som de skulle till faddraran. Jag var förvånad över vad mycket produkter de får. En dag skulle de baka till faddrarna.
    Det är lite likt högskolan för att få gemenskap

• abnocto

Beverly: ursäkta okunskapen, men vad betyder OT?

Svar på tråden Nollning - full eller drogad?