• abnocto

Nollning - full eller drogad?

Min dotter var på nollning i fredags och kom för första gången hem "full". Nu funderar vi på om hon blivit drogad för brukar man yra och fantisera väldigt när man "bara" är full? Hon kände inte igen sig hemma, var förföljd av en bombman och hade alla möjliga hemska historier. Och hon kom hem springandes för livet och skräckslagen. Hon raglade inte speciellt mycket men sluddrade.
    På lördagen var hon trött men inget bakfull. Hon minns inte mycket men säger att hon inte drack mycket för det gör hon aldrig. Då hon har celiaki drack hon inte öl som de andra utan fick någon brunt i småflaskor.
    Nu undrar jag av er som fått hem fulla tonåringar, yrar de eller kan hon faktiskt ha blivit drogad?

• Svar på tråden Nollning - full eller drogad?
  • Majsan70

Nu dricker inte mina tonåringar, men jag hade en komis som yrade om de mest fantasifulla saker när hon hade druckit. Spelade ingen roll om det var mycket eller lite, yrade gjorde hon i allafall.

Nu vet ju jag naturligtvis inte hur det är med just din dotter.

• aprilsill

Att hon inte var bakfull säger ingenting, jag har aldrig i mitt liv blivit bakfull trots vääldigt stort alkoholintag. Men drogad eller inte kan jag inte svara på. Pupillerna brukar vara väldigt vidgade har jag för mig att folk sagt när man är drogad, så det är ögonen man ska studera.

• vamme

Bästa är ju om ni går till polisen, droger håller sig kvar i kroppen ett tag upp till några veckor, så Om hon blivit drogad så finns möjligeheten att anmäla, har hon inga droger i kroppen är det ju bra sen!

Vincent 070925
  • abnocto

Det är första gången vi har sett henne full så hur hon är annars vet vi inte. Hon säger själv däremot att eftersom hon alltid druckit lite när det hänt så har hon alltid kunnat skärpa sig när hon kommit hem, därför har vi aldrig märkt något. Men de gånger har hon aldrig yrat enligt hennes kompisar.
    Tänkte inte på att kolla pupiller då eftersom hon var så panikslagen och nu är det nog försent. Men det ska jag komma ihåg.
    Och det känns lite fånigt att gå till polisen nu, för vad kan de göra? Nollningen är klar och hon minns inget så vad ska man anmäla. Visst skulle det vara bra att veta om det var droger eller inte men jag känner att det räcker med att jag hör hur andra haft det. Kanske var det helt naturlig reaktion efter alkohol. Nu mår hon ju bra och vi är glada att hon hittade hem, dock med lite sår i ansiktet o på knän som hon inte vet var hon fått ifrån, men kanske ramlade hon som hon kom rusande hemåt.

• abnocto

Givetvis hoppas vi att det bara var en fylla men det är ändå intressant att höra vad andra har för erfarenheter av fyllor. För visst brukar man ragla om man druckit mycket?
    Å andra sidan kanske det faktiskt blir så här för vissa, fast de inte dricker mycket. Då måste hon ju verkligen skärpa sig och aldrig dricka enligt min mening.

• Andaloal
    abnocto skrev 2008-08-31 09:11:34 följande:
    Givetvis hoppas vi att det bara var en fylla men det är ändå intressant att höra vad andra har för erfarenheter av fyllor. För visst brukar man ragla om man druckit mycket?Å andra sidan kanske det faktiskt blir så här för vissa, fast de inte dricker mycket. Då måste hon ju verkligen skärpa sig och aldrig dricka enligt min mening.
    Man kan nog yra om det mesta på fyllan.
    Min brorsa fick för sig att 2 killar var ryska komandosoldater på krogen. För att dom hade armékängor och han är 10 år äldre än mig. Han bara babblade om sina komandosoldater hur länge som helst.

Raggla gör nog inte alla fast dom får stora mängder i sig. Men det är klart en yngre tonåring sällan kan hantera alkohol som en vuxen.
    En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • vamme

Jag har aldrig varit med om att man fått halunisationer av alcohol. och jag tror att det är helt omöjligt! Sen undrar jag vad du är för föräldrer som efter din dotter kommer hem och du misstänker att hon blivit drogad bara lägger det på hyllan.. hon kan ha blivit våldtagen i ett skede där hon var helt borta! snälla nån! Skärp dig, droger kan ligga kvar i kroppen och återupptas efter några dagar. inte lika starkt men en liten dos, har hon körkort kan det vara mitt under en körning! vart är din moral?

Vincent 070925
  • Andaloal

Hmm låt tänka nu vilka droger ger hallucinationer och ingen märkbar "bakfylla" ?!

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • Thaleia

Jag har faktiskt heller aldrig varit med om att folk (eller jag själv) börjat hallucinera och inbilla sig sådana som din dotter gjorde av "bara" alkohol!

• Thaleia
    Andaloal skrev 2008-08-31 09:17:52 följande:
    Man kan nog yra om det mesta på fyllan. Min brorsa fick för sig att 2 killar var ryska komandosoldater på krogen. För att dom hade armékängor och han är 10 år äldre än mig. Han bara babblade om sina komandosoldater hur länge som helst.Raggla gör nog inte alla fast dom får stora mängder i sig. Men det är klart en yngre tonåring sällan kan hantera alkohol som en vuxen.
    ok, när man är full kan man hänga upp sig på vissa saker och tjata om det en lång stund tills alla blir knäppa av tjatet men inte brukar man bli sådan som TS:s dotter verkar ha blivit.
Svar på tråden Nollning - full eller drogad?