• Anonym

ångest ..... svårt att andas !!!

det ända som egentligen fungerar för mig är att använda sig av avslappningsövningar. detta håller tillbaka det värsta attackerna med ångest ligger alltid och lurar... hur yttrar sig er "andningsångest" då?? själv så känns det som ni skriver, att man andas fel och en känsla av att inte få tillräckligt med luft, jag hyperventilerar inte snabbt men drar ständigt djupa andetag för att kompensera känslan av att inte få in tillräckligt med syre... detta gör det till slut ännu värre..man får tydligen fel ph i blodet och man blir yr mm. en ond cirkel...

• Anonym

hittar inte heller boken, den verkar ha utgått

• Anonym

Men bokfynd är väll bara en gämförelsesida???

Känner mig usel på detta internetletande

• Anonym

På bokfynd skriver man titel eller författare och får veta var boken finns till billigaste pris. Enklast att söka på boktiteln. Författaren kan ju ha skrivit många böcker.

• Anonym

nej den finns inte... man hittar den när man söker på den men det står sedan när man ska köpa den att den har utgått...på alla sidor man kan köpa böcker

• Anonym

Märkligt, jag köpte den själv för en månad sedan.

Den kanske finns på biblioteket. Bra är den hursomhelst!

• Anonym

Om man vi se vilket bibliotek den finns på (går även att fjärrlåna böcker) så gå in via www.kb.se/libris och sök på titeln.

Man kanske kan gå till en bokhandel och fråga. Den är ju inte så gammal och en riktig bestseller. Bonniers förlag från 2004.

• Anonym

Alltså, det viktiga är att gå till psykolog NU. Det är bättre att få ordning/må bra själv, innan barnet kommer el åtminstone påbörja någon form av terapi. Problemen försvinner inte när barnet kommer och det är ju viktigt att ta reda på orsaken till ångesten och inte "bara"försöka lära sig leva med den. Alltså det är ditt ansvar att ta reda på orsaken/få bukt med ångesten. Först då försvinner den.

Lycka till.

Svar på tråden ångest ..... svårt att andas !!!