• xxmeyaxx

Att tatuera sig på hand och handled..

Har funderingar på att tatuera mig igen (har en tatuering på skulderbladet sedan tidigare) Och en tanke av en tatuering har dykt upp i mitt huvud och jag tycks inte få bort den. Och där jag verkar vilja ha den är på handen.. och sedan att den går runt själva handleden och fortsätter en liten bit in på insidan av underarmen.

Nu undrar jag - det är ju rätt tunt med skinn där - gör det ont? Hur pass ont isf?

Någon som vet?

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Svar på tråden Att tatuera sig på hand och handled..
  • Miss E

Säger samma här.
    Handleden gjorde inte så ont, inte heller på skinkan eller nacken.
    Det går att överleva, sen tar det inte så lång tid på handleden då man oftast har mindre motiv eller bokstäver.

Däremot gör d svinont på revbenen!! Så dom som är osäkra om vart man kommer få pint, undvik det stället!! Där skakade jag, grät och skrek ett par ggr *hahaha*

• LittleMsSunshine
    xxmeyaxx skrev 2008-08-31 22:38:12 följande:
    Det är det jag tänker på också. Man har så tunt skinn. (jag ser ut att ha jättetunt)
    Jag brukar jämföra min dud med plastfolie, tunn och på ställen som handleden ganska genomskinlig.. Det värsta för mig var inte smärtan utan det var nog att jag var ganska spänd inna vilket ledde til att jag svimmade, det var ingen höjdare! jag fick avbryta mitt i, lägga mig på golvet en stund och dricka sockerdricka en tund och sedan fortsätta:)
  • Flickan Gud Glömde

Handleden var den jag inte kände alls av mina tattoos.
    Kändes som han kliade mig på handleden!
    Handen vet jag inte, nog för jag har min gräns vid hals, ansikte och händer..
    Så det lär jag aldrig få erfarenhet av
    Underarm, nee känns inte värst där heller.

• Flickan Gud Glömde

PS: Det handlar inte om var huden är tunn utan var du har känsliga nerver!
    Sen är smärta individuellt.

• Morbid angel

Har en runt handleden och en på andra handleden,på insidan.
    Jag tycker inte det gjorde särskilt ont.Som du själv säger,har du fött barn klarar du allt

• Emelle

Har tatuerat "amor vincit omnia" på handleden. Kändes inte alls!! Ingen fara!

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Maximilian♥
  • Tyko

jag har en tatuering på handleden och en längst hela ryggraden.
    Många som sa till mig att handleden va det värsta stället och att det gjorde skitont, jag tyckte ingen av dem gjorde så hemskt ont som jag hade trott.
    Har du en på skuldran där benet sitter precis bakom skinnet så tror jag att det kommer kännas samma som den andra, eftersom alla har olika smärtgränser

• Fru KM

Har 5 tatueringar och ingen har gjort så ont som den jag har på insidan av handleden, men det var det värt

• Nelly78

Jag har en på handleden, det kändes knappt. Det kittlade till men inte alls ont.

♥Ida Min Ida♥
  • Morbid angel

Magen är värsta stället för mig än så länge.

• Zocute
    xxmeyaxx skrev 2008-08-31 22:31:52 följande:
    Har funderingar på att tatuera mig igen (har en tatuering på skulderbladet sedan tidigare) Och en tanke av en tatuering har dykt upp i mitt huvud och jag tycks inte få bort den. Och där jag verkar vilja ha den är på handen.. och sedan att den går runt själva handleden och fortsätter en liten bit in på insidan av underarmen. Nu undrar jag - det är ju rätt tunt med skinn där - gör det ont? Hur pass ont isf? Någon som vet?
    Det gör tydligen grymt ont och när man tatuerar på en led, där man böjer den ofta så flyter tatueringen ut, sträcken blir alltså bredare o suddigare!

Jag har själv tankar på att skriva en sak på handleden, med snygg snirklig stil......
  • Takhiza

Handleden skulle jag kunna göra 1000 gånger om INGA PROBLEM
    Ryggraden: Jäkla tur att jag tattuerat där så jag inte gör om det för DE gjorde ont.. Speciellt när de närmade sig underkanterna på skulderbladen och när hon skuggade på ryggraden... isch

• Csve

jag tycker handleden kändes en del faktiskt, inte så att de gjorde ont men var obehagligt.

?♥ För evigt ♥?
  • Catriiin

Jag har en runt handleden. Ovansidan var okej, kändes som om nån skrapade med nageln, insidan däremot gjorde rätt ont, åtminstone i början.

• Morbid angel
    Catriiin skrev 2008-09-03 12:17:00 följande:
    Jag har en runt handleden. Ovansidan var okej, kändes som om nån skrapade med nageln, insidan däremot gjorde rätt ont, åtminstone i början.
    Det kan jag hålla med om,att det känns mer på insidan än utsidan.
  • Nelly78
    Takhiza skrev 2008-09-03 10:36:32 följande:
    Handleden skulle jag kunna göra 1000 gånger om INGA PROBLEMRyggraden: Jäkla tur att jag tattuerat där så jag inte gör om det för DE gjorde ont.. Speciellt när de närmade sig underkanterna på skulderbladen och när hon skuggade på ryggraden... isch
     Jag har en på ryggen också, längs ryggraden. Tyckte inte det kändes mycket heller. Annars har jag väldigt låg smärtgräns men när det gäller tatueringar tycks jag inte ha det
    ♥Ida Min Ida♥
Svar på tråden Att tatuera sig på hand och handled..