Inlägg från: MariaOMarkus |Visa alla inlägg
  • MariaOMarkus

Efterlyser adopterade personer som man kan dela känslor och tankar med.....

Äe oxå adopterad men jag har de inte som ni,jag har en bra relation till mina adoptivföräldrar..man blir ju ledsen när man ser att så många inte har så bra kontakt med adoptivmamman vilket borde vara ganska så viktigt.. hur kommer de sig att man inte får så bra kontakt med sin adoptivmamma  ? jag vet att vissa är väldigt stränga och inte vill att man ska leta upp sitt ursprung osv... men det borde de ju veta när d bestämmer sig att adoptera att barnet när de växer upp vill ta reda på sina rötter

BF April - Maj 2009
  • MariaOMarkus

Joo för mig och dom har d efungerat dock inte för min bror han har haft väldiga bråk med våra adp.föräldrar. men de verkar ju inte vara så ovanlgti att man inte har så bra kontakt med dom.. men man tycker ju (iaf jag) att adopterar man så borde man ta dig tid och lyssna på barnet osv så man får en bra relation..

Tack så mkt :) mår bra till och från..börjar komma in i veckorna alla symtom kommer vilket jag märker av haha
    Jag är adopterad från Colombia och pappan till barnet är svensk :) så de blev en halvColombian hehe.. :) ska bli spännande och se..

BF April - Maj 2009
  • MariaOMarkus
    Milkina cerka skrev 2008-09-03 22:21:06 följande:
    *nickar intensivt* Precis, mitt ursprung var det som var det besvärliga. Min a-mamma var livrädd för att jag skulle lyckas få tag i min riktiga mamma. Eftersom det fanns förhållandevis mycket att gå efter. Hon gömde därför papperen i bankfacket.Senare fick jag dem av pappa, när jag bad om dem o. har med lyckat resultat spårat mina syskon.
    men vilken dålig stil..vadå gömda adoptinspapprerna dom ska man ju kunna läsa själv när man är myndig nog .. skönt att din pappa gav dig dom iaf..
    BF April - Maj 2009
  • MariaOMarkus
    Milkina cerka skrev 2008-09-04 14:45:25 följande:
    Ja, den dagen jag fick träffa de mina igen är lika viktig för mig som de dagar när jag gifte mig o. fick barnen.Är min underbara pappa oändligt tacksam för att han gav mig papperen och följde med ner för att träffa dem.
    jaa va snällt av honom att han gjorde de..:) men ens ursprung är ju sååå viktigt,dock inte för alla men de flesta..
    BF April - Maj 2009
  • MariaOMarkus
    Mining skrev 2008-09-04 15:51:55 följande:
    Som adoptivmamma blir jag chockad, VAD har era mammor varit så rädda för?! Och HUR kan man bara handla så mot sina barn, kan man inte se att en människa kan behöva känna sitt ursprung för att känna sig hel? För mig är det obegripligt att man kan vara rädd för sitt barns biologiska mamma, vad finns att vara rädd för? Att barnet ska föredra sin biofamilj framför en själv? Kanske är det så om man är en sådan som inte har något eget liv men för mig är den rädslan helt obefintlig. För mig vore det fantastiskt om mina döttrar kunde finna sina biofamiljer och förhoppningsvis känna en tillhörighet, det skulle säkert lägga många pussebitar på plats i deras liv. Och jag måste erkänna att även jag är väldigt nyfiken på de kvinnor som födde mina barn, att få lära känna dem tror jag skulle föra mig ännu närmare mina döttrar, inte längre ifrån.
    Säger som ovantstående att dina döttra kommit till en bra familj. Du verkar vara en försående mamma och de kommer de absolut uppskatta den dagen de känner att d vill söka efter sina rötter. Jag vågade knappt ta upp den fråga för min adopt.mamma för man vil ju inte såra men hon hade sina fundering och frågade mig och jag svarade ärligt om va jag tyckte och tänkte.. och då sa hon att hon som du säger är oxå nyfiken på mamman till mig,vem pesonen är osv..
    Men jag tro att de som inte vill att deras barn ska söka sina rötter de vill ju ha barnet för sig själv som sig eget och biomamman lämnade ju bort sitt barn och ville inte ha de oxh därför så är jag numera mamman..nåt sånt borde de ju tänka..iaf va jag läst i böckerna när jag gjorde en uppsats om hur det är att vara adoptera..
    BF April - Maj 2009
  • MariaOMarkus
    Kalinka skrev 2008-09-05 11:32:24 följande:
    TYVÄRR måste jag säga att jag är moster till en liten flicka som är adopterad från Kina, och hennes farmor har sitt arbetsrum tapetserat med foton på hennes 2 andra barnbarn (som är biologiska), och inte ett enda foto på den här lilla tjejen.Det gör mig ledsen (och naturligtvis hennes föräldrar också) att nån kan göra så. Själv vill jag att min egen lilla dotter (som än så länge bara är 4 månader) inte ska ens reagera över att hennes kusin ser annorlunda ut. det ska vara helt självklart att det är hennes kusin.
    men va hemskt.. blir ocå ledsen när jag ser detta..hur kan hon göra så? bara för hon är från ett annat land betyder inte de att et inte är hennes barbarn..
    dock kan jag känna igen lite av det där då min mormor har favvisar i våran familj.. hon gillar hennes andra barn barn menar..jag har alltid haft den känsla och på henne verkar de så..men hon har kort på oss iaf (mig och min bror ) om hon inte hade de så skulle jag nog frågat henne rakt ut.. min bror har ju haft lite svårigeheter sen han växte upp och de sitter hon alltid ovh prata om ..hur han ska klara sig osv..hon ororar sig i onödan och sen helt plöstlsigt prata hon om hur jobbig han va när han va lite.. sånt sårar att höra så man undviken ibland till att åka till mormor..
    BF April - Maj 2009
  • MariaOMarkus
    Svar på #48
    jaa de där låter ju som att de gått överstyr någon får ju sägatill din mormor som din mamma gjorde där..fär så kan man ju inte behandla sina barbarn.. spela roll vilket ras de har men de ska behandlas precis lika..
    BF April - Maj 2009
Svar på tråden Efterlyser adopterade personer som man kan dela känslor och tankar med.....