Inredningshjälp till vardagsrumsvägg sökes!
Jag har ett problem med en vägg i vårt vardagsrum. Kolla bilderna här: www.styleroom.se/album/2825 och svara där eller här.
Jag blir galen på hur det ser ut just nu!
Jag har ett problem med en vägg i vårt vardagsrum. Kolla bilderna här: www.styleroom.se/album/2825 och svara där eller här.
Jag blir galen på hur det ser ut just nu!
Jag skulle ta bort fondvägg och faktiskt även de små tavellisterna, deras litenhet förstärker tomheten. Sen skulle jag ta in något lodrätt med lite svärta/mörker i. Vynil kanske?
Istället för tavlorna kanske du kan sätta en tavellist och ha ljus och typ dekorationsbokstäver på den
Jag gillar färgen på fondväggen, så den harde jag nog behållt. Men det behövs något substansiellt för att få bort tomhetskänslan på väggen. En jättetavla eller två stora. Med belysning med dimmer.
Över tv:n ser det också väldigt tomt ut och några rejälare väggmonterade hyllor skulle nog kunna funka.
Jag tycker ni har det fint, men som du säger lite tomt! Vi håler på försöka komma på vad vi ska sätta på väggarna här hemma med
Du skulle kunna måla 3 breda "ränder" från golv till tak i olika lite mörkare färger (olika gröna eller rosa nyanser) och sätta tavlorna på höjd i det mittersta fältet.
Eller sätta upp några hyllor med lite större foton på eller andra bilder, ljus och nån staty, eller böcker. Du kan sätta hyllorna på olika höjder och inte ovanför varann så de tar upp större yta på väggen.
Du kan hänga en vajer från ena änden av väggen till den andra och hänga olikfärgade tunna tyger efter hela väggen. Orange, vita, rosa och gröna tex.
Vad är Vynil?
Jag hade nog "fluffat" till väggarna lite mer med en vägghylla med lite vaser/lyktor på och haft en stooor golvkruka med någon stor växt i, typ i hördet. Stora golvlyktor är också fint, finns i alla möjliga färger för att piffa upp lite. Jag skulle inte vara rädd för att blanda lite mer färger, lite starkare grönt här och där tex. Jag gillar färgen på fondväggen
Men vad är Vynil?