Inlägg från: isisisis |Visa alla inlägg
  • isisisis

Jag har nog världens längsta tarm

Det kan vara genetiskt.
    Endel har hård mage trots motion,grönsaker vatten och fibrer.

Jag är likadan.

Äter Inolaxolfrön varje dag.Gör jag inte det är det en pina att gå på toa.

• isisisis
    Gabbesmamma skrev 2008-09-01 19:17:53 följande:
    Det värsta är att det här blir värre med åren, vågar inte tänka hur det blir om jag blir riktigt gammal.Stinastar, tar du också medicin?I
    Är det det som ser ut som socker? Kan man ta det hur länge som helst?Men varför blir det så? Är det så att tarmrörelsen inte fungerar?
    Det finns 2 olika varianter,en som är som strösocker,men den fastnar bara i tänderna eler i glaset,och så finns en grövre som är som pärlsocker fast brunt då...
    Den brukar jag ta.

Det är gjort av gummiextrakt.

Tror inte det är farligt att använda även om man kan behöva den jämt.

Värre är det ju med lexermedel.

Men det skrivs sällan ut,just av den anledningen att det inte är bra att använda länge.
  • isisisis

katt tass skrev 2008-09-01 20:37:24 följande:

Har ni kollat om ni har IBS? Jag har också liknande problem och efter otaliga turer till doktorn har jag fått diagnosen IBS genom uteslutningsmetoden. Finns dock inte så mycket att göra åt eländet förutom att skippa all skit som det är sötningsmedel i och att försöka hålla en bra diet. Istället för inolaxol och dylik skit med sötningsmedel i så kan jag tipsa om Psylliumfrön som finns att köpa på tex ICA. Blanda en eller två matskedar i ett glas vatten och drick. Smakar inte gott men om man tar det någorlunda regelbundet så håller det igång magen..Krisar det så brukar jag ta laktulos men då är det riktigt kris... lycka till med era magar!
    Det hjälper inte mig iaf!

Inte linfrö heller!

Då är inolaxol bättre!
Svar på tråden Jag har nog världens längsta tarm