Inlägg från: stinastar |Visa alla inlägg
  • stinastar

Jag har nog världens längsta tarm

Här har du en med samma jäv"#¤%a magproblem.. Folk tjatar heela tiden om att äta fibrer, dricka vatten, äta päron osv, men så fort jag råkar missa att tänka på magen så blir jag förstoppad på en minut.. Samma här.. Åker jag utomlands eller iväg över helgen stannar magen direkt.. Är oxå avis på folk som bara kan gå på toa och folk som får diarré när de blir magsjuka..

• stinastar

Jag har haft diverse problem kring detta, spricka som aldrig vill läka och som spricker upp direkt när jag är hård, pina varje gång jag går på toa. Har fått kräm och inolaxol för det, krämen måste dock vara i kylskåp och jag är helt enkelt för slarvig för att äta inolaxol dygnet runt och året runt. Bytte från pärlsockervarianten (som jag lätt fick kväljningar av) till pulvret för jag trodde man bara kunde svälja pulvret, men det är ju hemskt, precis som isisis skrev så blir det som en pulvergegga som fastnar i munnen och är jättesvårt att skölja bort.. Har nu 3 stora flaskor pulver (fick på recept men finns att köpa receptfritt). Inolaxol är helt ofarligt eftersom det enbart "förstorar" volymen på avföringen så att den blir mjuk..

Det är som sagt jäkligt orättvist att vissa dras med såna här magar trots att man försöker äta rätt, medan andra kan äta precis hur som helst och ändå kan gå på toa varje dag..

• stinastar
    Gabbesmamma skrev 2008-09-01 20:21:11 följande:
    Innebär allt detta att man har svårare att gå ner i vikt, eller att lättare gå upp i vikt? Har en kompis som säger att kroppen har "möjlighet" att "spara" all energi?Jag har även påsar med Movicol och Laktipex, vet inte hur länge man kan ta dem.
    Jag brukar oxå tänka den tanken . Typ att man lagrar all mat man äter.. Men jag är inte överviktig och tror inte på det din kompis säger. Min mamma (och mormor för den delen) hade samma problem i min ålder och var inte heller överviktig..

När det går för lång tid brukar jag ta en Microlax..
  • stinastar

Gabbes mamma, fy vilken läskig bild du har

• stinastar

katt tass skrev 2008-09-01 20:48:54 följande:

Laktulos är ju rätt snäll mot magen även om den driver på.. det ges till och med till små bebisar som är förstoppade.. TYvärr verkar min dotter ha ärft mina magproblem och hon var bara två-tre månader när hon fick laktulos första gången(av läkare)
    Tyvärr är det nästan omöjligt för mig att få i mig lactulos utan att få kväljningar och uppkastningar..
Svar på tråden Jag har nog världens längsta tarm