• mamma är bäst

Okej att köpa begagnade barnkläder???

Ibland träffar jag på folk som med äcklad min säger att de aaaaldrig någonsin skulle kunna köpa begagnade kläder till sina barn.

Jag blir förundrad. Visst, har man massor av pengar som man inte vet vad man ska göra med kan man ju köpa allt nytt. Själv är jag ensamstående med två barn som växer så det knakar. De går dessutom på dagis och sliter kläder och fläckar ner sig. Handlar ofta begagnade kläder på t ex Tradera. Dels har jag inte råd att handla så mycket nytt och dels tycker jag att det är onödigt till dagiskläder. Skulle gråta blod om barnen haft sönder sina nya kläder på dagis. Min dotter t ex, kom hem och hade rivit upp hela låret på ett par jeans, gick inte att laga. Dessa betalade jag totalt 48 kr för inkl frakt på tradera. Hade dessa kostat 249 kr på HM hade det svidit rejält.

Hur tänker ni andra?

• Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???
  • Pallas
    Majsan70 skrev 2008-09-01 22:39:17 följande:
    Vi köper inte begagnat. Våra barn har rätt till nya snygga kläder.
    Mina barn har inga fula kläder.
  • elvinaOstefan

Jag köper inte begagnade kläder, men jag ser inget fel i det heller (dvs om kläderna är i gott skick).  Visst föredrar jag att veta vem som har haft kläderna innan.. Men samtidigt så tycke jag att man ofta kan fynda massa nya och fina kläder på reorna, och det blir ungefär samma peng för begagnat. Där av köper jag inte det. Men jag hade nog kunnat investera i en begagnad overall av dyrare märke, då får man ju en bra sak för ett rimligt pris :)

Devin, det finaste vi har ♥
  • Pallas
    elvinaOstefan skrev 2008-09-01 23:09:21 följande:
    Men samtidigt så tycke jag att man ofta kan fynda massa nya och fina kläder på reorna, och det blir ungefär samma peng för begagnat.
    Njae, inte om man verkligen letar och inte köper första bästa. Härom veckan köpte jag tex ett begagnat fleeceklätt galonställ i _nyskick_ av ett svindyrt märke för 50 kr. Så billigt får man det inte på rea. Dessutom köpte jag ett par dyra vinterskor med lapparna kvar för 30 kr. Inte heller reapris, direkt.
  • elvinaOstefan
    Pallas skrev 2008-09-01 23:16:02 följande:
    Njae, inte om man verkligen letar och inte köper första bästa. Härom veckan köpte jag tex ett begagnat fleeceklätt galonställ i _nyskick_ av ett svindyrt märke för 50 kr. Så billigt får man det inte på rea. Dessutom köpte jag ett par dyra vinterskor med lapparna kvar för 30 kr. Inte heller reapris, direkt.
    Nä inte allt, men syfta mer på bodies, mjukisbyxor, tröjor mm. På reorna har jag fyndat jättefina bodies för 15kr, köper jag på tradera så får jag ju betala 11kr i bara frakten. Men där av så skrev jag ju också att man kunde fynda märkeskläder. Hade faktiskt tänkt köpa en POP overall i nyskick och spara ett par hunralappar, men så fick min kära mor nys om det och köpte en :)
    Devin, det finaste vi har ♥
  • Teskedsmamman
    Pallas skrev 2008-09-01 22:56:37 följande:
    Inte mina heller

Jag köpte 2 regnställ, nya med lappen kvar, på tradera och de gick på 200 kr (178 kr med porto) och när de kom var de i mycket bättre kvalité än det ställ jag köpte i affären som gick på närmare 400 kr...
    Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Aniko

Visst är det okej men jag föredrar att köpa nya, känns roligare att visa upp ett nytt plagg för killen med lapparna kvar än att dra fram en tröja som man måste lägga i tvättmaskinen först innan han får ta den på sig. Jag köpte en del begagnat när han var bebis för de kläderna var knappt använda. Men sen insåg jag att jag kunde fynda duktigt på hm och ellos med mera. Har köpt på tradera men tyckte det var bökigt och dessutom kostar frakten en hel del.

• Corpset
    Aniko skrev 2008-09-02 00:18:11 följande:
    Visst är det okej men jag föredrar att köpa nya, känns roligare att visa upp ett nytt plagg för killen med lapparna kvar än att dra fram en tröja som man måste lägga i tvättmaskinen först innan han får ta den på sig.
    Tja, du bör tvätta alla kläder innan de används ändå. Det är ingen tillfällighet att folk som arbetar i butik med att hantera kläder oftast har skyddshandskar.
  • malibos

Givetvis kan man köpa beganade kläder! Jag brukar iofs mest köpa nytt, men gärna när det är på rea. Men på tradera kan man hitta jättefina beg kläder. Jag köper bara det som ser fräscht ut och tvättar givetvis innan användning!

• Majsan70
    Pallas skrev 2008-09-01 22:56:37 följande:
    Nu skrev jag inte fula eller snygga kläder. Jag skrev nya snygga kläder.
  • Pallas

Majsan70: Och jag skrev att mina barn inte har några fula kläder.

Svar på tråden Okej att köpa begagnade barnkläder???