1 cm i veckan!!!
Jag har bestämt mig för att försöka bli av med 1 cm i veckan runt midjan! Detta för att jag är ganska överviktig och det mesta överflödiga hullet sitter just på magen... Därför använder jag hellre midjemått än väger mig! ("Borde" använda båda, men vågen gör mig bara stressad, så jag skiter i det så länge).
Sedan säger midjemått egetnligen mer än våg (ur hälsosynpunkt), därför utgår jag från det. Målet är att bli av med 17 cm på 17 veckor, dvs till julafton. Från 105 cm (som jag hade förra veckan) till 88, mitt slutliga mål. Jag vill inte bli jättesmal, men över en meter i midjan känns alldeles för mycket och efter nyår ämnar jag och sambon börja med bebisverkstaden och då vill jag inte vara tjock!
I onsdags (då jag startade) var det precis 17 veckor till julafton. I morse mätte jag mig (fast jag egentligen borde ha väntat till ons, fy på mig ) och hade 103.5 cm i midjan (över naveln, efter utandning). Jag har alltså redan förlorat 1,5 cm!
Så jag tror att detta kommer att gå vägen. (Sedan fattar jag att det inte kommer att gå lika fort hela tiden, och ska inte heller göra det).
Har ni några bra tips för att jag ska lyckas? Jag äter mindre och nyttigare portioner (fast oftare) och rör på mig mer. På bara 5 DAGAR känner jag skillnad och jag har faktiskt även gått ner 1-2 kg. (Fast vågen skiter jag i så länge som sagt).
Någon annan som lyckats bli av med 1 cm runt midjan i veckan? Det låter ju inte som något orimligt mål... 10 cm på 10 veckor, ca 50 cm på ett år? (Fast så mycket behöver jag inte bli av med!)
Alla tips och all peppning är välkomna!
PS: Jag har valt att lägga detta i den anonyma avdelningen för att jag känner flera aktiva på forumet och vill ännu inte "outa" detta...