Inlägg från: Mullbäret |Visa alla inlägg
  • Mullbäret

Mutsy del 8

Kul att Mutsytråden är igång igen. Framför allt nu när jag precis köpt mig en Mutsy Slider från Pingpong!

PALGBG: Slidern finns att köpa i butik hos Knodd i Sollentuna, utanför Stockholm. De har den i färgen vit (som egentligen är ljusljus grön) att titta på. Enligt Mammarazzis webb säljer även de Slidern, men jag vet inte om de har något ex uppackat i butik.

• Mullbäret

Jag skrev mina intryck av Slidervagnen i den andra Mutsytråden, men postar om det här eftersom det här ju är den officiella tråden. :)

Jag var och tittade och klämde på Slidern på Knodd i helgen, trots att jag redan beställt den "otittad" hos Pingpong (totalpris 5900 kr för ligg, sitt + två regnskydd).

Och åh, vad fin den var! Betydligt mer kompakt, "city-tight" och stabil än vad jag upplever bilderna av den (= positivt). Liggdelen kändes rätt stor och lite otymplig, framför allt när det stod en Bugaboo precis bredvid (= förvånade mig, eftersom jag uppfattat den som en ganska "nätt" liggvagn, av bilderna att dömma). Men den är härligt hög och man når ner till barnet utan att böja på ryggen den minsta (jag är 163 cm lång).

Rent tekniskt verkar Slidern vara ett litet underverk. Alla funktioner med styre, hjul, låsbarhet, ihopfällning osv är så intuitivt konstruerade. Underbart!

Det enda som verkligen förvånade mig var färgen vit (som vi ju beställt på vår liggdel) som inte alls är vit. Det påminner inte ens om vit. Istället är den som svagt mintgrön, på ett dämpat sätt som nästan för tankarna till linnetyg (färgmässigt alltså). Så en liten varning där för de som, precis som jag, tror att vagnen ska vara mer åt det snövita hållet!

• Mullbäret

I morse hämtade jag och sambon vår Mutsy Slider på Posten! Vagnen ligger fortfarande i kartongerna, eftersom vi var tvugna att gå till jobbet. Men ikväll ska vi packa upp den och ta ut den på en testrullning. Vagnens egentliga storåkare kommer först i januari, så vi får se hur mycket vi kan dra runt på en tom vagn innan folk börjar titta konstigt på oss.

Jag återkommer med lite första intryck och kommentarer när vagnen är uppackad!

Svar på tråden Mutsy del 8