• Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Stormis

Åh, ingen startade ju en ny tråd när den gamla dog. Trots att mina Mutsys är sålda kände jag nu mitt ansvar . Hoppas att ni hittar hit!

• PALGBG

Hej, var kan jag hitta svensk information om Slider samt var kan jag se den barnvagnen i Sverige?

• Stormis
    PALGBG skrev 2008-09-01 23:49:45 följande:
    Hej, var kan jag hitta svensk information om Slider samt var kan jag se den barnvagnen i Sverige?
    Slidern verkar inte ha kommit in till Sverige, men jag läste att nån butik kan ta hem för beställning. Vet ej om de har för påsyn. Kolla butiker i FAQ-tråden. Testa att ringa och fråga.
  • Mullbäret

Kul att Mutsytråden är igång igen. Framför allt nu när jag precis köpt mig en Mutsy Slider från Pingpong!

PALGBG: Slidern finns att köpa i butik hos Knodd i Sollentuna, utanför Stockholm. De har den i färgen vit (som egentligen är ljusljus grön) att titta på. Enligt Mammarazzis webb säljer även de Slidern, men jag vet inte om de har något ex uppackat i butik.

• Mullbäret

Jag skrev mina intryck av Slidervagnen i den andra Mutsytråden, men postar om det här eftersom det här ju är den officiella tråden. :)

Jag var och tittade och klämde på Slidern på Knodd i helgen, trots att jag redan beställt den "otittad" hos Pingpong (totalpris 5900 kr för ligg, sitt + två regnskydd).

Och åh, vad fin den var! Betydligt mer kompakt, "city-tight" och stabil än vad jag upplever bilderna av den (= positivt). Liggdelen kändes rätt stor och lite otymplig, framför allt när det stod en Bugaboo precis bredvid (= förvånade mig, eftersom jag uppfattat den som en ganska "nätt" liggvagn, av bilderna att dömma). Men den är härligt hög och man når ner till barnet utan att böja på ryggen den minsta (jag är 163 cm lång).

Rent tekniskt verkar Slidern vara ett litet underverk. Alla funktioner med styre, hjul, låsbarhet, ihopfällning osv är så intuitivt konstruerade. Underbart!

Det enda som verkligen förvånade mig var färgen vit (som vi ju beställt på vår liggdel) som inte alls är vit. Det påminner inte ens om vit. Istället är den som svagt mintgrön, på ett dämpat sätt som nästan för tankarna till linnetyg (färgmässigt alltså). Så en liten varning där för de som, precis som jag, tror att vagnen ska vara mer åt det snövita hållet!

• Stormis

Åh, vad jag inte gillar att Slidern inte fanns när jag ville. Hade sett den på bild från mässor, men fanns inte någonstans att köpa!!! Det ena som stör mig med Slidern är att den väger 13 kg mot BB's 9. Får trösta mig med det. Grattis ni andra. Tror att det är en kanonvagn!

• Allimac 2004

Är det någon som har haft syskonsitsen på sin Mutsy?
    Tycker dom verkar smidiga.

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Stormis
    Allimac 2004 skrev 2008-09-02 19:06:28 följande:
    Är det någon som har haft syskonsitsen på sin Mutsy?Tycker dom verkar smidiga.
    Har sett en sån här på FL, men vet att den är såld. Den funkar bara på UR (av stabilitetsskäl) och tror att båda barnen skall vara sittande. Bara så du vet, om du inte redan visste .
  • Allimac 2004
    Stormis skrev 2008-09-02 20:08:11 följande:
    Har sett en sån här på FL, men vet att den är såld. Den funkar bara på UR (av stabilitetsskäl) och tror att båda barnen skall vara sittande. Bara så du vet, om du inte redan visste .
    Det är en UR som jag funderar på, tyckte syskonsitsen verkar smidig... har varit inne på en phil & teds ett tag, men mutsyn är ju såååå mycket snyggare
    ♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Lilly Ängla Mio Nore

Hej,

Några frågor.

Jag funderar på att köpa en 3rider till min lilla som kommer i januari. Den är ju så snygg.

Grejen är den att den finns nog inte att titta på här i närheten så jag får beställa den otittad i så fall. Riskabelt?

Går det att ha ståbräda på? Vilken i så fall?

Den måste absoulut vara stabil, annars köper jag den inte. Är den det?

Om man köper ett duopaket med ligg och sittdel får man med nåt vindskydd till liggdelen? Regnskydd och myggnät får man köpa till va?
    Sufflet till sittdelen får man väl med fast det inte finns några bilder på det?

Jag är 1,78 lång, tror ni höjden på vagn och handtag passar mig?

Lite snurrigt, hoppas nån kan svara.

Svar på tråden Mutsy del 8