Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Mutsy del 8

nyfikna mamman skrev 2008-11-17 17:01:52 följande:
    hej alla mutsyfantaster,jag väntar tvåan och är sugen på mutsy 4R. Det jag funderar på är ståbräda, är det någon som har använt en sån? Jag är ganska kort och behöver ha handtaget långt ner så därför funderar jag på om det blir för knöligt för mig att min 2-åring står på ståbräda neranför? Nån som har testat?
    Jag vet att många som har köpt Mutsys egna ståbräda är jättenöjda med den lösning
    Och vad det gäller handtaget så kan man väl hålla vid sidan om barnet och ha handtaget framför er båda
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-18 10:05:22 följande:
    Hej alla Mutsyförare!Jag funderar starkt på att köpa en 4R då jag vill byta från min bb cam. Är så otroligt missnöjd med den vagnen. Tänkte först byta till UJ som jag haft tidigare, men fick sedan syn på Mutsy. Den verkar verkligen vara helt super, förutom varukorgen som är värdelös. Varför sätta en sådan liten varukorg? Hade tänkt köpa min vagn från Knodd, men hittade den sedan på ping-pong till ett superpris. Hur länge har ni som beställt därifrån fått vänta? Har det varit något strul med de om man har behövt reklamera?Sedan undrar jag om någon har bild i sitt galleri på Team Brown?
    Svarade lite i din tråd
    Jag kör en 3R och är jättenöjd med den, rekommenderar Cargoklädseln som är jättebra och lättskött, vidare så är det värt de extra pengar för att få skinnhandtag och jag tycker att regnskyddet delux är toppen. Tycker man att varukorgen är liten(jag tycker faktiskt inte det)så har ju Mutsy en shoppingbag som man kan köpa till,inte såå vacker kanske men praktisk kan jag tänka mig
    Sen såg jag att Pingpong har lite rabatt på 4R just nu- både light och singlespoke
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-18 10:37:16 följande:
    Tack! VAd skiljer cargo från teamklädseln? Och active? Är det skönare med lufthjul? Har skum på camen..... men vill helst inte jämföra med den då jag ogillar vagnen så pass att jag svär över den varje dag. Har alltid haft rymlig varukorg tidigare och får plats med träningskläder plus matkasse i den.... får kanske bli en ful shoppingbag också. Eller ryggsäck till kläderna. Såg att det var billigt på pingpong, men har för mig att det har varit lite negativa skriverier om de i bb-tråden.
    Cargon är kraftigare än team tycker jag, den är glättig i ytan och lätt regn är inga problem, inte heller solen har bitit på sufflan under två somrar. Active har jag inte klämt på men vad jag har hört om det så är det kraftigare än team..Vi har lufthjul och det är superbra, nextframen är tåligare och mer hållbar(snyggare enligt mig)
    Varukorgen är inte liten, däremot är är den inte hög.Jag rullar alltid Icakassen och väskan ovanpå den i korgen..Man får lasta på höjden helt enkelt
    Jag rekommenderar Pingpong eftersom varken jag eller mina vänner har haft problem med dem...
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-18 11:15:37 följande:
    hmm, det där blev jag inte klokare av. Tänkte int epå kvaliteten på de olika klädslarna.... bara att en är slät och glansig och de andra kraftigare. Är cargon kraftig, men varannan knoppra lite glansig och team har samma färg på alla knottror? Konstig förklaring...... Är nextramen den med lufthjul? Trodde ramarna var likadana, bara olika hjul....
    Hihi jag och det där blev jag inte klokare av
    Chassit ser likadana ut men man väljer färg på det och next innebär att det är skinn på handtaget. Lufthjul tror jag faktiskt att det är på alla Mutsy utom Spidern(men det är jag inte säker på)
    Googla på Mutsy för att på så sätt hitta bättre färgkartor och således bli aningens klokare gällande de olika färgerna på klädslarna. Så gjorde jag första ggn men kommer inte ihåg var jag hittade kartorna nu..
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-18 11:37:38 följande:
    Man kan välja om man vill ha lufthjul eller punkteringsfria på 4R, den med punkteringsfria är 2 kg lättare. Färgkatror finns på www.mutsy.com, men där ser man inte strukturen på tyget. Var in på mamarazzi igår och kikade på färgkartan, men reflekterade inte över tygtyp och namn. Fanns ett tyg som var slätt och glansigt och 2 sorter som liknade det kraftiga på UJ fast som bestod av typ knottror. Knottrorna var matta på vissa tror jag och på vissa var typ varannan glansig. Haha, svårförklarat det här.
    Jag hade valt 2kg lättare i ditt fall-framförallt med tanke på att du är van vid BB som är lätt till vikten iaf
    Färgkartorna är ju inte helt hundra vare sig på Mutsy eller Pingpong..tyvärr
    Jag kan hjälpa dig med hur sittdelen på Cargo ser ut i materialet..Den är glansig och slät i tyget överallt utom längst ner där skorna är för där är den knottrig och mattare i färgen,grövre i tyget. Detta glansiga tyg tycker jag är superbra, lätt att hålla rent och håller sig fräscht.
  • Smultronhjärta
    Lottie2008 skrev 2008-11-18 12:33:37 följande:
    Har precis fått hem min Mutsy 4 Rider (lightweight), i färgen active coffee. Jättefin!Vi har bara ett problem. Vi kan inte komma på hur man fäller ihop chassit. Vi hade inga problem med att få upp det. Har läst och följt insruktionerna som säger att man ska hålla inne knappen på handtaget samtidigt som man drar upp säkerhetsanordningen på vänster ledstång, för ner handtaget och trycker detta nedåt samtidigt som vgnen är bromsad. Men jag får bara inte ner det. Är det någon som har haft samma problem? Det måste ju vara något litet knep jag missat.Håller på att bli galen!
    Det vanligaste problemet är att man inte trycker in knappen på handtaget tillräckligt hårt, piggen på vänster sida måste ju åka in förbi säkerhetsanordningen
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-18 13:14:15 följande:
    Nu har jag fått svar från ping-pong.... team brown får de in i början av december och active coffee samt carco mochai januari. Men jag tror nog att jag känner mest för brunt ändå. På min cam har jag sand-vit och känner kanske lite för mörkare nu.... men de andra är också fina.Vilka färger har ni?
    Har en Cargo black och har haft en active grön variant som inte finns längre(tror jag), klämde på en Cargo grey(ursnygg) och funderar på en team dark chaki sittdel..
    Sen har jag en Spider ocean i bilen:
    Spidern.jpg
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:06:43 följande:
    Ååh, vad svårt med färger och tygmaterial. Nu är det Team Brown eller Cargo Black jag funderar på..... Cargo tyget känns så mjukt och skönt plus att det är lite ovanligt med slätt tyg. Sedan kan jag inte bestämma mig för vilka hjul jag vill ha heller. Fälgarna till lufthjulen tycker jag är snyggare, men tyvärr är den ju 2 kg tyngre.... gah!Vad röstar ni för?
    Jag som rullar 3R med Cargo black säger helt klart Cargo Hjulmässigt tror jag att du som är van vid BB ska lära dig gillar fälgarna och satsa på så lätt vagn som möjligt.
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:21:09 följande:
    Du kanske har rätt. Har tidigare haft UJ, men den är ju heller inte så tung. Vet du vilka hjul som är skönast att köra med?
    Lufthjul tycker jag men det kan vara en vanesak oxå
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:24:24 följande:
    Hmm, blir inte precis lättare. Har du sett den grå irl? Funderade lite på den med.
    Ja- den är snygg men jag valde till slut ändå svart just pga av man inte blir lika låst vid matchning av åkpåse etc..
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:30:48 följande:
    Det är sant. Sambon säger också svart, men vet inte om jag kan släppa den bruna. Vad har du för åkpåse?Tack för all din hjälp... är du less på att svara så behöver du inte....
    Jag har haft lammfäll i vagnen året om utom när det är som kallast, har Buggysnuggles med mycket färg och funderar just nu på en röd dunåkpåse*längtar till julen* Buggysnuggles passar jättebra i sittdelen
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:35:14 följande:
    Är själv lite sugen på en svart sammet från Elodie... fint till den bruna, men också till svart. Jag kör också lammfäll för det mesta. Såg att en cam med sittdel väger 9 kg.... är mindre än bara chassit på 4R med lufthjul. *Gulp* Men vagnen är säkert en stabil rackare.
    Åh den funderade jag oxå på även om det skulle bli "svartpåsvart" men det är inte så farligt när det är olika material..dock backade jag pga att sammet har en tendens att dra åt sig allt..damm,pollen etc..
    Vagnen väger en del..logiskt sett så borde ju 4R väga mer än 3R men jag har aldrig haft problem med vikten eftersom den är så lättmanövrerad tack vare framhjulet. Min vagn är som en 4 hjuling eftersom den har 4 hjul men att två sitter ihop gör den till en 3 hjuling men en stabil sådan
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:36:40 följande:
    Vet du förresten om Mutsy har bra andrahandsvärde? Känns inte som att så många känner till märket, själv upptäckte jag det i förra veckan.
    Nope inte jämfört med BB och UJ
  • Smultronhjärta
    Infinite Joy skrev 2008-11-19 21:47:26 följande:
    Som tur är köper man den billigt från tyskland, annars hade det känts surt att inte kunna sälja vidare.
    Ja precis
Svar på tråden Mutsy del 8