Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Mutsy del 8

Hej alla Mutsyförare!
    Jag funderar starkt på att köpa en 4R då jag vill byta från min bb cam. Är så otroligt missnöjd med den vagnen. Tänkte först byta till UJ som jag haft tidigare, men fick sedan syn på Mutsy. Den verkar verkligen vara helt super, förutom varukorgen som är värdelös. Varför sätta en sådan liten varukorg? Hade tänkt köpa min vagn från Knodd, men hittade den sedan på ping-pong till ett superpris. Hur länge har ni som beställt därifrån fått vänta? Har det varit något strul med de om man har behövt reklamera?
    Sedan undrar jag om någon har bild i sitt galleri på Team Brown?

• Infinite Joy

Angående det här med färger... även intresserad av att se Cargo mocha och active coffe. Vilken färg tycker ni som har sett irl är finast? Någon av de ovanstående eller team brown?

• Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-18 10:19:24 följande:
    Svarade lite i din tråd Jag kör en 3R och är jättenöjd med den, rekommenderar Cargoklädseln som är jättebra och lättskött, vidare så är det värt de extra pengar för att få skinnhandtag och jag tycker att regnskyddet delux är toppen. Tycker man att varukorgen är liten(jag tycker faktiskt inte det)så har ju Mutsy en shoppingbag som man kan köpa till,inte såå vacker kanske men praktisk kan jag tänka mig Sen såg jag att Pingpong har lite rabatt på 4R just nu- både light och singlespoke
    Tack! VAd skiljer cargo från teamklädseln? Och active? Är det skönare med lufthjul? Har skum på camen..... men vill helst inte jämföra med den då jag ogillar vagnen så pass att jag svär över den varje dag. Har alltid haft rymlig varukorg tidigare och får plats med träningskläder plus matkasse i den.... får kanske bli en ful shoppingbag också. Eller ryggsäck till kläderna. Såg att det var billigt på pingpong, men har för mig att det har varit lite negativa skriverier om de i bb-tråden.
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-18 10:19:24 följande:
    Svarade lite i din tråd Jag kör en 3R och är jättenöjd med den, rekommenderar Cargoklädseln som är jättebra och lättskött, vidare så är det värt de extra pengar för att få skinnhandtag och jag tycker att regnskyddet delux är toppen. Tycker man att varukorgen är liten(jag tycker faktiskt inte det)så har ju Mutsy en shoppingbag som man kan köpa till,inte såå vacker kanske men praktisk kan jag tänka mig Sen såg jag att Pingpong har lite rabatt på 4R just nu- både light och singlespoke
    Glömde fråga hur stort regnskyddet blir ihopvikt? Hade tänkt köpa ett från axel och ida, men om deras original blir litet kanske jag tänker om...
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-18 10:49:59 följande:
    Cargon är kraftigare än team tycker jag, den är glättig i ytan och lätt regn är inga problem, inte heller solen har bitit på sufflan under två somrar. Active har jag inte klämt på men vad jag har hört om det så är det kraftigare än team..Vi har lufthjul och det är superbra, nextframen är tåligare och mer hållbar(snyggare enligt mig)Varukorgen är inte liten, däremot är är den inte hög.Jag rullar alltid Icakassen och väskan ovanpå den i korgen..Man får lasta på höjden helt enkelt Jag rekommenderar Pingpong eftersom varken jag eller mina vänner har haft problem med dem...
    hmm, det där blev jag inte klokare av. Tänkte int epå kvaliteten på de olika klädslarna.... bara att en är slät och glansig och de andra kraftigare. Är cargon kraftig, men varannan knoppra lite glansig och team har samma färg på alla knottror? Konstig förklaring......
    Är nextramen den med lufthjul? Trodde ramarna var likadana, bara olika hjul....
  • Infinite Joy

nyfikna mamman skrev 2008-11-18 11:03:09 följande:

Smultronhjärta, tack för info. Och bra info om de olika klädslarna, det är svårt att veta när man inte har sett dem. Är det nån som vet vad hela vagnen går på om man köper från pingpong (ungefär alltså)?
    blev 4333 med bara sittdel.... behöver ju inte liggdel. Men det är mer än 2000 kr billigare än i sve.
  • Infinite Joy

Infinite Joy skrev 2008-11-18 11:15:37 följande:

hmm, det där blev jag inte klokare av. Tänkte int epå kvaliteten på de olika klädslarna.... bara att en är slät och glansig och de andra kraftigare. Är cargon kraftig, men varannan knoppra lite glansig och team har samma färg på alla knottror? Konstig förklaring...... Är nextramen den med lufthjul? Trodde ramarna var likadana, bara olika hjul....
    Och är adtive den som är slät och glansig?
  • Infinite Joy

Infinite Joy skrev 2008-11-18 11:15:37 följande:

hmm, det där blev jag inte klokare av. Tänkte int epå kvaliteten på de olika klädslarna.... bara att en är slät och glansig och de andra kraftigare. Är cargon kraftig, men varannan knoppra lite glansig och team har samma färg på alla knottror? Konstig förklaring...... Är nextramen den med lufthjul? Trodde ramarna var likadana, bara olika hjul....
    Nu fattar jag.... tåligare med skinn än med skum på handtaget....
  • Infinite Joy
    Smultronhjärta skrev 2008-11-18 11:24:22 följande:
    Hihi jag och det där blev jag inte klokare av Chassit ser likadana ut men man väljer färg på det och next innebär att det är skinn på handtaget. Lufthjul tror jag faktiskt att det är på alla Mutsy utom Spidern(men det är jag inte säker på)Googla på Mutsy för att på så sätt hitta bättre färgkartor och således bli aningens klokare gällande de olika färgerna på klädslarna. Så gjorde jag första ggn men kommer inte ihåg var jag hittade kartorna nu..
    Man kan välja om man vill ha lufthjul eller punkteringsfria på 4R, den med punkteringsfria är 2 kg lättare. Färgkatror finns på www.mutsy.com, men där ser man inte strukturen på tyget. Var in på mamarazzi igår och kikade på färgkartan, men reflekterade inte över tygtyp och namn. Fanns ett tyg som var slätt och glansigt och 2 sorter som liknade det kraftiga på UJ fast som bestod av typ knottror. Knottrorna var matta på vissa tror jag och på vissa var typ varannan glansig. Haha, svårförklarat det här.
  • Infinite Joy

Vad gäller varukorgen var det egentligen inte dess storlek som var dålig, utan brist på kant längst bak. Föreställer mig att saker lätt ramlar ur.

Svar på tråden Mutsy del 8