Inlägg från: Dalkulla74 |Visa alla inlägg
  • Dalkulla74

Mutsy del 8

Hej!
    Jag har kikat på Mutsyvagnarna och de verkar uppfylla alla mina önskemål på den vagn jag vill ha .

Har försökt skumma i era trådar men tänkte fråga om det stämmer att man inte kan köpa Urban Rider i Sverige numera? För mig står det mellan den och en 4rider med lufthjul.

Ge mig gärna för och nackdelar mellan de 2 modellerna

Tack på förhand!

• Dalkulla74

Stormis: Tack för ditt svar ! OK, men skulle du tänka lika om du mest långpromenerade på grusväg och sällan var i stan/affärer med? Behöver en stabil vagn med bra dämpning men vägrar ha en vagn utan styrning på framhjulen igen (Hade Brio duo 05 sist).

• Dalkulla74

Stormis: Tack igen Ok, hade gissat att det skulle kännas konstigt iaf till en början med UR, men det kanske är så pass udda med ledade chassit att man inte vänjer sig alls . Hmm så dämpningen är inte så bra...vill gärna att lilla knodden ska slippa skakas fram på vägarna. Har 4R fullt liggläge på sittdelen? Anledningen till att jag kikat på Mutsy istället för tex Maxi Cosi Mura är att jag inte vill ha den "formgjutna" sittdelen eftersom jag vill att barnet ska kunna sova på ex sida och då på plan yta.

Förlåt om jag ställer frågor som ni hört tusen gånger innan, passar på nu när jag får så bra hjälp

• Dalkulla74

Tack igen Stormis, du har fått mig att strunta i UR nu . Lite synd på liggläget dock...

Har suttit och kikat runt på alla möjliga sidor världen över. Knappade in alla delarna jag är intresserad av på Mutsy 4R single spoke next chassi på Pingpong och kom upp i 688Euro. Då har jag valt, sittvagnen+liggdel, + 2st regnskydd (deluxe + liggvarianten), ståbräda och footsacken.

Hur mycket hamnar frakten på sen? Är det något annat man behöver till vagnen? Är det stor skillnad på priset på tex Knodd på Stinsen?

Eftersom vi fick veta i torsdags att det bor en liten tjej i min mage så går drömmen om en röd vagn i uppfyllelse . Tycker dock att (enligt bilder på internet) College red ser så himlans blank ut i jämförelse med Team red, men som i sin tur istället ser ut att ha tristare röd färg . Är det någon som har någon av de röda varianterna och kan berätta ifall färgerna på internet stämmer bra överens med verkligheten?

Tack igen för att ni står ut med mina ivriga tusen frågor !

• Dalkulla74

Såg att jag ju kunde få svar på en del frågor utan att vara inloggad på Pingpong, dvs gratis frakt för beställningar över 300Euro men att man betalar svensk moms på 25% istället för det nu tyska givna med 19%.

• Dalkulla74

Vi har inte kommit iväg till Knodd än för att klämma och känna och förhoppningsvis få ställa lite frågor till expedit. Någon som vet om de har broschyrer där, är kunniga om skillnaderna mellan modellerna å så?

• Dalkulla74

Tack för tipset om tradera Stormis ! Jag vill ju ha en röd vagn så nu vet jag iaf att de har en sådan på Knodd så man kan kolla in färgen. På de flesta bilder jag sett så ser dock färgen så tråkig ut, jag vill ha en klarröd vagn och varken "solblekt variant" eller åt roströda hållet. Hoppas vi får tid snart att åka och titta beställa gör jag nog från Tyskland sen. Blankheten på de två olika tygerna är jag med intresserad av, vill gärna ha en så oblank som möjligt. Dels tycker jag det är snyggare med matt och dels så halkar väl ungen ur vagnen om den är för hal .

4st lufthjul vill jag ha och _icke_ ergonimisk sits. Det är bara UR och 4R som har det väl? Har de samma max liggläge på sittdelen eller skiljer de sig åt?

Jo en till fråga kom jag på nu..har för mig att ni pratat om UJ-sittdyna passar bra till Mutsy. Jag har en OTH Buggy Mummy åkpåse, då borde väl de hålen i ryggen passa selen i Mutsyn med? Någon som provat?

• Dalkulla74

Stormis: OK så sittdelarna är identiska . Jag hade min Buggy mummy till min Brio duo och det passade halvbra, var en hel del dra upp påse och unge för hålen till selen inte satt på rätt höjd så jag håller med dig om att man vill att det ska passa BRA. Men nu har jag påsen kvar och jag tyckte den var så bra så jag tror jag kör vidare på den om den inte sitter helfel. Tråkigt att inte ens Mutsys egen sitter perfekt då.

• Dalkulla74

Nu har jag varit till Knodd och fingrat lite på Mutsyvagnarna . Fick se provkarta med tygprover på färgerna de har. Den röda de hade var tråkigt nog mer åt roströda hållet (minns inte vilken av de två namnen det var nu).

Men är det någon som har koll..College Red eller Team Red, är någon av dessa mer tomteröd eller är båda åt det mer brända hållet och inte så tokröd som jag är ute efter ? Önskade att Sliderns röda fanns även på 4R!

En liten sak jag reagerade lite på var höjden på 4R då sittdelen var på, den var mycket lägre än jag förväntat mig. Nu är jag inte lång (1,68m) men alla pratar om hur högt iaf liggdelen sitter på chassit så jag trodde att även sittdelen skulle sitta rätt högt. Nu fick jag intrycket av att jag skulle få luta mig bakåt när man går för att kunna spana in under Sufletten. Nåja inget som jag hakar upp mig på så där .

• Dalkulla74

nyfikna mamman: Ja tomteröd var väl kanske lite fel val av mig, blev influerad av säsongen . Jag är ute efter en klarröd som slidern el som en Kronanvagnsröd. Ja jag vet inte om höjden på sittdelen, hade väl minnesbilden av då jag hade Brio duon och då tror jag nog att den satt högre upp. Men dagens vagnmode är ju mycket lägre så kanske den är hög för att vara en ny vagn .

Svar på tråden Mutsy del 8