Inlägg från: Allimac 2004 |Visa alla inlägg
  • Allimac 2004

Mutsy del 8

Är det någon som har haft syskonsitsen på sin Mutsy?
    Tycker dom verkar smidiga.

♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Allimac 2004
    Stormis skrev 2008-09-02 20:08:11 följande:
    Har sett en sån här på FL, men vet att den är såld. Den funkar bara på UR (av stabilitetsskäl) och tror att båda barnen skall vara sittande. Bara så du vet, om du inte redan visste .
    Det är en UR som jag funderar på, tyckte syskonsitsen verkar smidig... har varit inne på en phil & teds ett tag, men mutsyn är ju såååå mycket snyggare
    ♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Allimac 2004

Nu har jag bestämt mig att Byta min bugga mot en Mutsy...men jag kan inte riktigt bestämma mig för om det ska bli en UR eller en 4R.
    Just nu lutar det åt en UR eftersom det kommer mycket snö här under vintern och plogningen inte alltid funkar
    Ni som har en 4R, hur går den i snö?
    Kan man sätta en fotsack på Mutsyvagnarna?

• Allimac 2004

Tror det blir en UR, antingen från blocket eller från england (lite dyrare än pingpong, men ingen lång leveranstid)
    Tycker min kille sitter superdåligt i Buggan, han sitter bättre i en emmaljunga, och ur har ju liknade sits

• Allimac 2004

Infinite Joy skrev 2008-11-27 20:22:31 följande:

Mm... har alltid gillat emmaljungas ombonade sitsar så blev helt till mig då jag såg mutsy. Men så var det någon som påpekade att deras barn hade hasat ner så jag velar lite fortfarande. Men hade ping-pong lång everans på den vagnen du ville ha? Vilken sida ska du beställa ifrån?
    Här har dom för omedelbar leverans...

www.oxfordpramcentre.co.uk/

men många säger ju att deras barn hasar ner i emmaljunga med och sitter så bra i buggan...
    Mina barn har suttit kanon i emmaljuga, men inte i buggan.
  • Allimac 2004

Infinite Joy skrev 2008-11-27 20:38:33 följande:

Hmm... på 4R light är de billigare i england. Vill nog dock ha lufthjul, vilket de inte hade där.
    Det var ju synd...annars verkar dom vara bra. har fått mycket snabba mailsvar på mina frågor
  • Allimac 2004

Okay, kanske man kan sy sig en egen fotsack som täcker bättre.. Tack för att du svarar på alla frågor

Stormis skrev 2008-11-29 10:54:40 följande:
    Tycker att de går ganska samma i snö, men UR går väl aningen bättre eftersom det går i samma hjulspår. 4R framhjul sitter ju tätare och då blir det ju fler "spår", men däcken är hyfsat stora så det går ändå. Däremot behöver du låsa hjulen oavsett vagn och det är smidigare med UR eftersom du gör det ungefär som man bromsar. 4R måste du stanna och gå fram och dra en spak vid framhjulen. Finns både åkpåse och booth-cover till Mutsy. Tycker dock att booth-covern täckte dåligt eller så fick jag inte till det. Eller så passar den bättre på större barn än små helt enkelt.
  • Allimac 2004
    Stormis skrev 2008-11-29 17:33:51 följande:
    Man gör vad man kan . Jo, jag hade nog satsat på en annan fotsack, åkpåsen har dock godkänt!
    Ja måste bara få tag i en vagn innan jag kollar upp fotsackar :D
    När det gäller åkpåse så kör jag på med min gammla Voksi...den är helt överlägsen när det är kallt
  • Allimac 2004

Finns det fortfarande olika färger på chassit?
    Hittar det inte på hemsidan, tycker det är snyggare med svart eller brunt.
    Och vad är det för skillnad på de olika tygerna (cargo, college, team, joey Silver)

• Allimac 2004
    Stormis skrev 2008-12-01 17:57:14 följande:
    Det är bara UR som har/haft olika färger på chassit. Joey har en liggdel likt en badbalja, själva tyget vet jag inte hur det skiljer sog från de andra, men det är ganska glatt/blankt, dvs lätt att hålla rent. Upplevde dock att dottern gled i sittdelen.
    OKay, jag är ju ute efter en UR och tycker att dom chassina (hur böjer chassi snyggt :D) är snyggast...
    Behöver bara sittdel när min kille snart fyller 1.
    undrar om de andra tygerna är mindre glidiga...tycker det är dåligt med info på hemsidan
  • Allimac 2004

Är det någon som har bilder på sin UR i sitt galler?
    Tycker man ser bättre på "Live" bilder än på hemsidan

• Allimac 2004

Oj jisses viken skönhet
    Varför finns det inte sånna på blocket

Är det Joey Champange?

Stormis skrev 2008-12-02 22:14:05 följande:
    Min gamla UR (brunt chassi, inte alls repigt trots ca 1,5 års användning):
    ♥ Lilla My & Harry Boy ♥
Svar på tråden Mutsy del 8