Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Mutsy del 8

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html

• Svar på tråden Mutsy del 8
  • Stormis

Åh, ingen startade ju en ny tråd när den gamla dog. Trots att mina Mutsys är sålda kände jag nu mitt ansvar . Hoppas att ni hittar hit!

• Stormis
    PALGBG skrev 2008-09-01 23:49:45 följande:
    Hej, var kan jag hitta svensk information om Slider samt var kan jag se den barnvagnen i Sverige?
    Slidern verkar inte ha kommit in till Sverige, men jag läste att nån butik kan ta hem för beställning. Vet ej om de har för påsyn. Kolla butiker i FAQ-tråden. Testa att ringa och fråga.
  • Stormis

Åh, vad jag inte gillar att Slidern inte fanns när jag ville. Hade sett den på bild från mässor, men fanns inte någonstans att köpa!!! Det ena som stör mig med Slidern är att den väger 13 kg mot BB's 9. Får trösta mig med det. Grattis ni andra. Tror att det är en kanonvagn!

• Stormis
    Allimac 2004 skrev 2008-09-02 19:06:28 följande:
    Är det någon som har haft syskonsitsen på sin Mutsy?Tycker dom verkar smidiga.
    Har sett en sån här på FL, men vet att den är såld. Den funkar bara på UR (av stabilitetsskäl) och tror att båda barnen skall vara sittande. Bara så du vet, om du inte redan visste .
  • Stormis

Lilly Ängla Mio Nore skrev 2008-09-05 11:15:55 följande:

Hej,Några frågor.Jag funderar på att köpa en 3rider till min lilla som kommer i januari. Den är ju så snygg.Grejen är den att den finns nog inte att titta på här i närheten så jag får beställa den otittad i så fall. Riskabelt?Går det att ha ståbräda på? Vilken i så fall?Den måste absoulut vara stabil, annars köper jag den inte. Är den det?Om man köper ett duopaket med ligg och sittdel får man med nåt vindskydd till liggdelen? Regnskydd och myggnät får man köpa till va?Sufflet till sittdelen får man väl med fast det inte finns några bilder på det?Jag är 1,78 lång, tror ni höjden på vagn och handtag passar mig?Lite snurrigt, hoppas nån kan svara.
    Jag köpte otittad. Ångrade mig inte. Däremot kan jag inte svara för 3R, för den har jag inte haft. Mutsy har en egen ståbräda som de säger är superbra. Om den är begränsad till vissa modeller tror jag inte, men vet inte. Du får inte med nåt vindskydd. Mygg- och regnskydd köps separat. Jag har använt Brio/Tullsas universal. Dvs såna som passar alla vagnar, tar mkt liten plats ihoppackade vilket är vad jag vill åt. Sufflett får du med till sittdelen, liksom båge. Höjden blir nog toppen för en ståtlig persom som du!
  • Stormis

Har du kollat med pingpong-online.com? De har varit billigast på Mutsy, men leveranstiden kanske är för lång? Maila dem och fråga. Har ingen egen erharenhet av ståbräda, men jag har hört att Mutsys är väldigt bra. Dock repade den chassit på den beg vagn jag köpte.

Timotei skrev 2008-09-26 18:09:54 följande:
    Ställde nedan fråga under rubriken barnvagnar, men så upptäckte jag att det fanns denna Mutsy-tråd, så ställer frågan här också :)Hej alla mutsy-ägare!Är själv en mkt nöjd Mutsy ägare sedan i tisdags (3rider). Ett problem bara, den ståbrädan vi hade sedan tidigare (Easyrider) passar inte Mutsy-vagnen som har alldeles för tjock ram. Jag har kollat på nätet, och antingen tycker jag att de säljer Mutsys egna ståbräda alldeles för dyrt (1050kr) eller så är det alldeles för långa leveranstider (minst 5-6 veckor på babybee som är den enda som har humant pris på 595 kr). Vi behöver ju en ståbräda snarast, i alla fall inom två veckor.Finns det ngn annan ståbräda som passar Mutsy också? Eller finns de annan butik som säljer lika billigt som Babybee, alltså 595 kr.Supertacksam för alla svar :)!
  • Stormis
    Timotei skrev 2008-09-26 21:01:33 följande:
    Svar på #18Tack! Gick in på sajten och har skickat över en fråga på leveranstiden. Vet du hur är med med fraktkostnad, det stod på hemsidan att det kostar 10 EUR för beställningar under 150 EUR, tilkommer det något på det?
    När jag beställde därifrån så kommer jag över summan för fraktfritt så jag vet inte. Men det kan jag inte tänka mig att göra. Tänk bara på att de lägger på svensk moms på priset, du ser det riktiga priset först när du är inloggad som svnesk. Däremot har de ju "alltid" 5 % rabatt samt att jag fick 2 % rabatt när jag betalade med kort. Så priset blev ungefär som det tyska. Logga in dig och "testbeställ" så får du fram helhetspriset. Lycka till
  • Stormis
    Forsea skrev 2008-09-30 00:10:24 följande:
    Ser att du är "still going strong" Stormis! Bra jobbat!
    Man gör ju vad man kan för att hjälpa, vet själv hur jag slet mitt hår när jag letade info . Saknar f ö dig, men ni kanske hålelr på att passera ur vagnlivet?
Svar på tråden Mutsy del 8